ראש עיריית טבריה, רון קובי, הודח אתמול (שני) מתפקידו, אחרי שלא הצליח במשך יותר משנה להעביר את תקציב העירייה עקב התנגדות חברי המועצה החרדים, נגדם ניהל קמפיין לוחמני. השר זאב אלקין החליט להפסיק את כהונתו של קובי, לאחר שתקופת ההארכה שקיבל ממשרד הפנים הסתיימה ב-30 בספטמבר ללא תקציב עירייה מאושר.

הבוקר עתר קובי לבג"ץ נגד ההחלטה להדיחו והודיע כי בכוונתו להילחם על תפקידו. "יש פה ציד מכשפות שבראשו עומד אריה דרעי", טען קובי ב"חדשות הבוקר", "יש לנו לצערנו ראש ממשלה חלש וגם שקרן גדול. הוא הבטיח לעצור את אריה דרעי אבל הוא מפחד ממנו ואריה דרעי שולט בטבריה. זאב אלקין הוא הבובה של דרעי, חותמת גומי, וכנראה שגם ביבי הוא בובה של דרעי".

קובי סירב להכיר בכך שייתכן ועשה טעויות בדרך שבה בחר להתנהל מול חברי המועצה והתושבים החרדים בעיר. "30 שנה טבריה טבעה תחת השלטון של ש"ס שלקחה אותה לאבדון. בשנה אחת הרמנו את העיר ל-18% צמיחה בתיירות וסגרנו גירעונות של 30 שנה. איפסנו את טבריה בתקציב שלה", טען קובי.

"גם אם היו יורדים עשרה מלאכים מהשמיים, התקציב לא היה עובר", המשיך, "שר הפנים אירגן מועצה לעומתית כדי שהתקציב לא יעבור. תשעה חברי מועצה עשו הכל כדי להדיח ראש עיר, אבל אנחנו נלחמנו ונלחמים כמו אריות. אנחנו מגישים היום בג"ץ כי אנחנו סומכים על השופטים בירושלים. עבדנו קשה על הבג"ץ הזה ואני מאמין שהשופטים יבינו שעשינו את הדברים ברמה הכי גבוהה שיש. יש שר שמנסה לנכס לעצמו את העיר ואנחנו נעצור אותו", הבטיח קובי.