האם בחירות חדשות בראשית 2021 הן דבר בלתי נמנע? יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, איים אמש (שלישי) במהדורה המרכזית כי אם לא תהיה התקדמות בהגשת התקציב לשנת 2021, יפזר את הכנסת.

עוד הבהיר גנץ כי אין בכוונתו לוותר על הרוטציה וכשנשאל האם ראש הממשלה בנימין נתניהו עבד עליו, בהיותו "טירון פוליטי", השיב: "אז נגיד שהוא עבד עליי, של מי בדיוק הבושה הזאת? שלי או של זה שעובד עליי?".

השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים וחבר הליכוד, זאב אלקין, התייחס לדבריו של גנץ במהלך ראיון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר". "אני מסתכל על מה שקורה בימים האחרונים ובאמת מתפלא על גנץ. זה נראה כמו צעדים נואשים, 'תחזיקו אותי'. חבל, במו ידיו הוא מדרדר את מדינת ישראל לבחירות", טען השר, "המדינה לא צריכה את זה וכחול לבן עוד פחות צריכה את זה. הם לא יכולים להיות בטוחים שיעברו את אחוז החסימה בבחירות האלה".

גנץ מרגיש שעבדו עליו בהקשר לרוטציה.
"אני לא הפסיכולוג של גנץ, לא יכול לטפל במה שהוא חש. יום אחד הוא חש שלא בא לו ללכת לבית הספר, יום אחר הוא חש שעבדו עליו. זה מאוד קשה. אם גנץ רוצה להמשיך את הממשלה הזאת, הדבר האחרון שהוא צריך לעשות זה לדרדר אותה לבחירות. כחול לבן צריכה להפסיק את ההתנהלות של אופוזיציה בתוך ממשלה, ממשלה בתוך ממשלה או שתי ממשלות. אין דבר כזה בהיסטוריה של ישראל".

אתה תומך ברוטציה?
"אם כחול לבן תקיים את כל הסעיפים שיש בהסכמים הקואליציוניים. אין דבר כזה הסכם חד צדדי. אם הצד האחר יקיים את ההסכם, גם אנחנו נקיים אותו. כרגע הם מפרים את ההסכם על ימין ועל שמאל. אם כחול לבן לא יקיימו את ההסכמים וידרדרו את הממשלה, אז ברור שיהיו בחירות".

השר אלקין התייחס לטענותיו של גנץ על כך שיש סחבת בהכנת התקציב לשנת 2021: "אני לא מבין מה גנץ רוצה. עובדים על תקציב, אתם מכירים היטב את לוח הזמנים. שר האוצר אמר שבדצמבר התקציב יהיה בממשלה ובפברואר יעבור בקריאה שנייה ושלישית. גנץ רוצה שתקציב 2021, שעוד לא דנו עליו בממשלה, יעבור כבר בדצמבר בכנסת. כל תינוק שיודע איך הכנסת עובדת, יודע שזה בלתי אפשרי".

היה תאריך מוסכם לתקציב, 25 באוגוסט, ואתם אלה שהפרתם את זה.
"הייתה אז שאלה האם צריך לעבור תקציב דו שנתי או חד שנתי. אנחנו בהתחלה ביקשנו דו שנתי ואחר כך, בעקבות המלצת הכלכלנים, רצינו להפוך את זה לחד שנתי. היה סביב זה מחלוקת, ואם לא הייתה מחלוקת תקציב 2020 היה עובר כבר באוגוסט".

אלקין הוסיף וסיפר על הוועדה שהקים כדי לבחון את התנהלות תאגידי המים העירוניים: "יש הרבה מאוד בעיות עם תאגידי המים ברמת השירות, הרבה מאוד תלונות גם מצד השלטון המקומי. יש כ-100 מנהלים במשק המים העירוני במדינת ישראל וזה יותר מדי. כשראיתי כשרשות המים מנסה למנוע בדיקה במקום אחד, בעיריית רמת גן, הבנתי שאם מנסים להסתיר פה משהו כנראה שצריך לבדוק את זה בהיקף ארצי".

"לגבי הגידול בחשבונות המים, לפני חודש העברנו החלטה להגדיל את כמות המים שמקבלים בתעריף מסובסד בגלל שיושבים בבית לאור הסגרים והמגבלות", המשיך אלקין, "חשבונות המים יתנפחו פחות מכפי שהיה. חלק מזה זה לא רק המציאות של הקורונה אלא אולי בעיות בחלק מהתאגידים. נטפל בזה".