ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאווא לזכויות אדם, שוחרר הבוקר (שני) ממעצר יחד עם שאר עצורי ההפגנה למען עזה שהתקיימה בחיפה בסוף השבוע. בראיון ל"חדשות הבוקר" לאחר שחרורו, הוא השמיע טענות קשות כנגד המשטרה שלדבריו אנשיה גרמו לפציעה שלו ושל בנו.

"מצאתי את הבן שלי זב דם", טען פרח כי בנו היה מעורב בתאונה עם ניידת משטרה שהובילה אותו. "תהיתי מדוע לא לוקחים אותו לבית החולים במצבו, ואז הגיע שוטר שבעט לי ברגל ושבר לי את הברך. היו עשרים עדים למקרה הזה כולל מפקדי תחנת חיפה. לקח למשטרה עשר שעות להסכים להעביר אותי לטיפול בבית חולים. אגיש תביעת נזיקין אישית נגד השוטר שתקף אותי וגם נגד המשטרה עצמה על מה שקרה לבן שלי".

פרח נשאל לגביי טענות הנגד של המשטרה, כי ההפגנה התקיימה ללא אישור וכללה הפרות סדר ופגיעה ברכוש. "המשטרה הם חבורה של שקרנים, אני לא צריך אישור בשביל להפגין. למה המפגינים שעומדים מול בית היועץ המשפטי לא מקבלים יחס כזה, כי הם בתל אביב? לא צריך את מח"ש, אני חושב שמה שקרה לי נעשה בהוראת מפקדים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:

"במסגרת שמירה על שלום הציבור ובטחונו, משטרת ישראל נדרשת בימים אלה להתמודד עם הפרות סדר אלימות בחיפה, במסגרתן נעצרו 21 חשודים בגין פגיעה בסדר הציבורי ועוד. המעצרים נדרשו על מנת להשיב את הסידר הציבורי על כנו ולמנוע סיכון לשלום הציבור. למותר לציין כי כלל המעצרים בוצעו עפ"י דין ובהתאם לנהלים. למרות הניסיון להפיץ שמועות ולהטיל דופי בפעילות השוטרים בשטח, הרי שממצאי הבדיקה עד כה מראים כי לא נמצא כל אירוע חריד, הקושר את פציעתו של אחד העצורים בברך למעצרו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12