הולכת ומתקרבת השבעת ממשלת בנט-לפיד, כשיושב ראש הכנסת יריב לוין יכריע בקרוב האם היא תיערך כבר בעוד יומיים או ביום שני בשבוע הבא. בינתיים הלחץ על חברי הכנסת מימינה ומתקווה חדשה נמשך, כשאתמול (ראשון) נודע כי מאבטחים הוצמדו לניר אורבך ועידית סילמן, אחרי שהאחרונה התלוננה כי עוקבים אחריה.

במערכת הפוליטית דרוכים לקראת החלטתו של אורבך האם לתמוך בממשלה החדשה, להתנגד לה או להתפטר מהכנסת. ב"חדשות הבוקר" העריך מתן כהנא מימינה, כי אורבך יצביע בעד. "ניר מבין את הסיטואציה, מבין שהולכת לקום ממשלה שתשמור על ערכי הימין וזהותה היהודית של מדינת ישראל", אמר כהנא, "כל הספינים האלה שזאת ממשלת שמאל, ממשלת שמד, ממשלה נוראית, לא רלוונטים לכלום".

"לאור ההערכה העמוקה של ניר לבנט, אני מעריך שהוא יהיה איתנו", המשיך כהנא, "דיברתי עם ניר אתמול, הוא חבר, אח על אמת. ההתלבטויות שלו מובנות. הקמת הממשלה הזאת לא עוברת חלק בגרון, זה לא היה החלום בהתחלה, כשיצאנו לדרך, אבל כולנו מבינים שבעת הזו, המעשה המנהיגותי הנכון זה להקים את הממשלה".

ח"כ ניר אורבך, ימינה (צילום: ‏אוליבייה  פיטוסי, פלאש/90 )
ניר אורבך. יתמוך או יתנגד? | צילום: ‏אוליבייה פיטוסי, פלאש/90

כהנא התייחס למכתב רבני הציונות הדתית נגד ממשלת בנט-לפיד, שעורר סערה וביקורת רבה אחרי שנכתב בו כי "חייבים לעשות הכל כדי שממשלה זאת לא תקום". לדברי כהנא, הרבנים הובנו לא נכון: "אני מכיר את הרבנים היטב, אף אחד מהם לא חולם אפילו על אלימות - לא פיזית ולא מילולית. אבל, בקצוות יש אנשים שכשאומרים להם 'הכל' הם עלולים להבין באמת הכל, וצריך להדגיש להם במה מדובר".

האם לדעתך הפעולות שראש הממשלה מוביל כדי לעצור את הממשלה שלכם הן לגיטימיות?
"בוודאי שיש פעולות שהן לגיטימיות. הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, הכתיבה ברשתות החברתיות היא נשמת אפה של הדמוקרטיה, אסור לעצור את זה. חייבים לאפשר לאנשים להביע את עמדתם, אנחנו מדינה חופשית וחשוב מאוד שכך זה יישאר. אבל, קשה לי עם האמירות של ראש הממשלה שזאת ממשלה שמסוכנת לחיילי צה"ל. מציע שבפעם הבאה שהוא יגיע לפגוש חיילי צה"ל, שיש ביניהם אנשים שחושבים אחרת ממנו, נראה אותו אומר להם שהם מסוכנים למדינת ישראל".

כמה זמן ממשלת בנט-לפיד תחזיק? מה הקשר בינך ובין איילת שקד לעיסאווי פריג', מרב מיכאלי וניצן הורוביץ?
"ראשי הגושים נחושים שהממשלה הזאת תחזיק מעמד, אנחנו חושבים שהיא תביא בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל. ראשי הגושים מבינים שהם לא יצליחו למלא את מלוא המאווים האידיאולוגיים שלהם בממשלה הקרובה. ישראל נמצאת בכאוס שלטוני כבר שנתיים וחצי, אין תקציב, יש מהומות, יש אסונות שאיש לא בודק מי אחראי עליהם. אין פה שלטון, משרדי הממשלה לא מתפקדים. את הדברים האלה אנחנו רוצים להוציא".

לבנט אין כוח פוליטי, הוא מגיע לממשלה הזאת על כרעי תרנגולת. איך יצליח לשלוט בממשלה?
"יש רצון עז מצד השותפים שהדבר הזה יצליח. לא תמיד הכל צריך ללכת בכוח, לפעמים דברים צריכים ללכת על ההבנה שזאת השעה הנדרשת לעשות צעדים מנהיגותיים. הממשלה הזו צריכה ויכולה להחזיק מעמד, היא גם בנוייה ככה שהנהלים שלה יאפשרו לה למלא את ימיה".

נפתלי בנט (צילום: יונתן סינדל, פלאש/90 )
הממשלה תחזיק מעמד? נפתלי בנט | צילום: יונתן סינדל, פלאש/90