לאחר שהועסקו במשך כ-30 שנה במערכת החינוך של אילת בתפקידים שונים, החליטה לאחרונה העירייה לסיים את העסקתן של עובדות בעלות מוגבלות. כשהעובדות ומשפחותיהן דרשו פיצוי על הפיטורים זימנו אותם בעירייה לטקס קצר והסתפקו בשי צנוע במיוחד של שעון קיר בהוקרה לאותן עובדות, אחרי שנים רבות של פעילות.

"קראו לי לשיחה בעירייה והודיעו לי שבתי מפוטרת", סיפרה ב"חדשות הבוקר" שרה אוזן, שבתה איריס עבדה במשך 30 שנה כעוזרת סייעת בגן ילדים. "אמרתי להם שבתי עבדה שלושים שנה וצריך לבוא ולהסביר לה על מה היא מפוטרת. הגעתי עד לראש העיר והוא אמר לי שהוא חושב שמגיע לנו פיצוי אבל לא מתערב בזה. אחרי זמן רב קראו לנו לאירוע שהיה עלוב ונפתח בדברים של ראש העיר שאמר: בלי שאלות, אנחנו חוגגים. אמרתי על מה החגיגה בפיטורים הפתאומיים? והוא חזר על האמירה 'בלי שאלות".

הסיפור, שנחשף אתמול (ב') בעיתון "הארץ", הגיע לקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות באוניברסיטה העברית, ובתום מאבק פסק בית המשפט על פיצוי של 50 אלף שקלים. "תבענו להכרה ביחסי עובד מעביד וזכויות סוציאליות וזה נסגר בהסכם", סיפר עורך הדין רון דרך.

מעיריית אילת נמסר בתגובה:

"העירייה פעלה לאורך כל השנים לשילוב בעלי מוגבלויות במסגרות שונות עוד בטרם הייתה חקיקה בנושא, וזאת בשל ריחוקה הגאוגרפי של העיר ממקומות אחרים ומתוך רצון לתת שירות לקהילה. העירייה אף דאגה למצוא לתובעת מסגרת חלופית במתנ"ס כחלק מפרויקט של 'מעגלי תעסוקה' מטעם משרד הרווחה. התובעת מעולם לא עברה תהליכי קליטה כעובדת, לא הייתה חלק ממצבת העובדים של העירייה ושילובה נעשה כחלק מיוזמה קהילתית בלבד. נימוקים אלה אף הנחו את העירייה בבואה להסכים לפשרה שהציע בית הדין, תוך התחשבות ברגשות התובעת, וזאת בכפוף לכך שאין בפשרה כדי להודות בטענות התובעת".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12