רומן זדורוב, מי שהורשע ברצח תאיר ראדה ז"ל וישב בבית הכלא ב-15 השנים האחרונות, שוחרר ביום חמישי למעצר בית לקראת המשפט החוזר. עם שחרורו, הזמין את אמה של תאיר, אילנה, להיפגש איתו בפעם הראשונה.

"מתי שתהיה הזדמנות אפגש איתה, אין בעיה", אמר זדורוב לברהנו טגניה תוך כדי הנסיעה הביתה, "הדלת של הבית שלי פתוחה. אין לי ממה לפחד או מה להסתיר - על הידיים שלי אין דם של הבת שלה".

הבוקר (ראשון), בשיחה עם יואב לימור, פסלה אילנה את האפשרות הזאת מכל וכל. "לא אסכים לפגוש אותו. נברתי בתיק, ממה שחקרתי לא מצאתי שום דבר אמיתי ונכון שקושר אותו לרוצח - אבל אני לא יודעת את כלל החומר ולא יכולה להגיד בוודאות מלאה שזדורוב לא הרוצח", הסבירה.

"חשבו על המפגש הזה עוד הרבה לפני - שאלך אליו לכלא ויעשו חיבור בין שני המאבקים, ביני לבין אשתו, אבל סירבתי בכל תוקף בגלל הספק הקל שיש בי עדיין שאולי אטעה ואגיע למצב שאני תומכת ברוצח".

רומן זדורוב משוחרר מהכלא (צילום: דוד כהן, פלאש/90 )
רומן זדורוב ועורך דינו, ירום הלוי, ביציאה מהכלא | צילום: דוד כהן, פלאש/90

איך את מרגישה לאור הפסטיבל סביב השחרור של זדורוב?
"אני התנגדתי לשחרורו של רומן, חשבתי שמן הראוי מבחינה משפטית להחזיק אותו עדיין בכלא. אני יודעת שהדברים האלה יקוממו הרבה מן התומכים של זדורוב. לגבי החגיגות - עם ישראל עושה מכל דבר חגיגה. כשהנערים האנסים חזרו מחו"ל לארץ, הייתה חגיגה בבואם. אלה חלק מהדברים שעם ישראל תומך וגם התקשורת לצערי".

את לא משוכנעת שזדורוב הוא הרוצח - יש לך השערה מי כן?
"מתוך הבדיקות והחקירות שאנחנו חקרנו, אנחנו כן מוצאים השתייכות של תלמידים לזירת הרצח. כשנגיע למשפט אחשוף בפניכם את הכל ונמצא את הרוצחים".

בתוך כך, מריה ניקולאי זדורוב, אחייניתו של רומן, סיפרה על סוף השבוע הראשון שלו בבית. "היה לנו סוף שבוע מטורף, מרגש וכייפי, שחיכינו לו הרבה זמן", תיארה, "לא יצא לנו לדבר על מה שיהיה הלאה, כי היינו צריכים להשלים 15 שנה אחורה. רומן מאמין שההמשך יהיה טוב, הוא מלא תקווה שהאמת תצא לאור".

איך היה המפגש שלו עם הילדים?
"הילד הגדול יותר מבין והיה לו יותר קל להתחבר אליו, הוא לא עוזב אותו לרגע. לילד הקטן קצת יותר קשה, הוא גם ביישן בעצמו. רואים כמה הילדים חיכו שיהיה להם אבא בבית. כשיוצאים עם הקטן לגן שעשועים לטייל, הוא אומר - 'לא, אמא, אני רוצה הביתה. אבא בבית, לא בא לי גן שעשועים'. הילדים שמחים ומאושרים וגם אולגה. סוף סוף אני רואה אותה חיה, מחייכת, שמחה. יש אווירה שונה לגמרי בבית".