2.5 מיליון ישראלים התחסנו עד כה נגד הקורונה, 195,000 מהם במהלך סוף השבוע האחרון. אחרי שקרוב למיליון איש קיבלו גם את מנת החיסון השנייה, מבצע החיסונים מתרחב הבוקר (ראשון) גם לבני 16 עד 18.

לצד התקדמות מבצע החיסונים, תחלואת הקורונה ממשיכה להיות גבוהה, לא מעט בגלל התפשטות המוטציה הבריטית בישראל. היום תכריע הממשלה האם לסגור את נתב"ג לשבועיים ולאסור יציאה מהארץ לצרכי תיירות אלא לצרכים חיוניים בלבד.

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", קראה לסגור את נמל התעופה בן גוריון ומיד. "אין ברירה, צריכים לסגור את השמיים לתקופה מוגבלת ולמשוך זמן עד שיהיו יותר מתחסנים", אמרה ד"ר גרינפלד, "אנחנו כל הזמן מתעדכנים על וריאנטים חדשים בעולם. הווריאנט הבריטי כבר כאן ובאחוזים מאוד גבוהים. אנחנו יודעים שהוא יותר מדבק ועכשיו יש דיווחים מבריטניה שאולי הוא גם גורם ליותר תמותה".

"בחוץ לארץ נוצרים כל הזמן וריאנטים ואנחנו לא יודעים עליהם מספיק, כללי המשחק כל הזמן משתנים וצריכים לפעול בהתאם", המשיכה ד"ר גרינפלד, "יש את הווריאנט מברזיל, הווריאנט מדרום אפריקה ועכשיו גם וריאנט מלוס אנג'לס. אנחנו עוד לא יודעים איך הם מתנהגים ואיך הם ישפיעו על התחלואה והתמותה, חייבים למתן ולמנוע את ההגעה שלהם לארץ".

יש מספיק חיסונים גם לבני 16 עד 18?
"יש ויהיו חיסונים לכולם. המטרה שלנו היא לחסן את כל מי שמעל גיל 16 ויכול להתחסן. החיסון לתלמידי י"א-י"ב חשוב כי אנחנו רוצים שהם יחזרו כמה שיותר מהר ללמוד, יעשו את הבגרויות וימשיכו בשגרה שלהם. אנחנו גם יודעים שילדים מדביקים את ההורים, ההורים יכולים להדביק את הסבים והסבתות ואת אנחנו רוצים למנוע כמה שיותר מהר".

מה לגבי גילאי 35-40? הם קצת נשארו מאחור.
"זה יקרה מאוד בקרוב, כולם יתחסנו, זה עניין של עוד חודש. עד תחילת-אמצע מרץ כולם יקבלו חיסון, כל מי שמעל גיל 16. מאמינה שבקרוב זה ייפתח למתחת לגיל 40".

כמה זמן החיסון מחזיק? האם אנשים שחוסנו יוכלו לטוס בקיץ או בחגי תשרי לחוץ לארץ?
"אנחנו עוד לא יודעים את זה. תעודות המתחסן שאנחנו נותנים הן רק לחצי שנה, יכול להיות שנאריך את זה, נצטרך לבדוק את יעילות החיסון. אנחנו עוד לומדים את זה. נעשים עכשיו מחקרים על סמך בדיקות סרולוגיות, כמה חודשים אחרי שמקבלים את החיסון. לפי זה נדע ולפי זה גם נאריך".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: