אחרי שהודיע כי "ממשלת השינוי" ירדה מהפרק, נפתלי בנט פתח במגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצטרפות לממשלתו הבאה. לפי הדיווחים, לבנט הוצע את תפקיד שר הביטחון, תיק בכיר לשותפתו איילת שקד ושישה שריונים ב-36 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד למקרה שייערכו בחירות.

במקביל, תשעה ימים לפקיעת המנדט של יאיר לפיד להרכבת ממשלה, יושב ראש יש עתיד הודיע כי חידש את המגעים להקמת ממשלה - אלא שבשלב זה נראה שבנט לא בתמונה. סגן שר הבריאות, יואב קיש מהליכוד, טען בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", כי אם בנט יצטרף לנתניהו - גדעון סער וחברי תקווה חדשה יבואו מיד אחריו וישלימו את האצבעות החסרות כדי להשביע את ממשלת נתניהו הבאה.

"ברגע שבנט יאמר 'אני בימין', נקים ממשלה", העריך קיש, "אם בנט יתחייב שהוא בימין ונהיה בלוק 59, סער יחסוך למדינת ישראל בחירות חמישיות מיותרות ויצטרף לממשלת הימין. סער איש ימין אבל בוחר להיות בצד השני. צריך למצוא את המתווה הנכון כדי שהוא יחזור".

"בנט מפלרטט עם השמאל כבר תקופה ארוכה, אבל אני חושב שהוא הבין היטב לפני שבוע שאין שום סיכוי שהדבר הזה יעבור", המשיך קיש, "הוא חזר לימין, לאידאולוגיה שלו, למקור. הוא יהיה שותף בכיר בממשלה שלנו, זה ברור - אבל ראשות הממשלה לא על הפרק. לא הגיוני שמישהו עם שישה-שבעה מנדטים יקבל את ראשות הממשלה בגלל סחטנות. מקווה שבנט לא יזגזג עוד הפעם ויחליט שהוא הולך לצד השני בשביל כיסא".

אם באמת אפשר להקים ממשלה עם בנט וסער, למה זה לא קרה כשהמנדט היה אצל נתניהו?
"זה לא יכול היה לקרות כי היה מאמץ להחליף את נתניהו. כשהמנדט היה אצל נתניהו, אף אחד לא היה מוכן 'לפספס' את הצ'אנס לנסות להחליף אותו. אנחנו רואים שהם נכשלים, אין להם ממשלה. אני חושב שנקים ממשלה ב-21 יום, כשהמנדט יחזור לכנסת. אני מקווה שנפתלי יהיה יציב יחד איתנו, יאמר אמירה ברורה כפי שאמר לפני שבוע ולא יתחרט ויעשה מהלכים שיפגעו בבסיס הבוחרים שלו ובסיעה שלו".

סקר מנדטים ראשון אחרי המבצע בעזה פורסם אמש (ראשון) במהדורה המרכזית. לפיו, הליכוד עם 30 מנדטים, יש עתיד עם 21, כחול לבן עם 10 וימינה עם חמישה מנדטים בלבד. לפי הסקר, גוש נתניהו ללא בנט עומד על 53 מנדטים בלבד, בעוד שהגוש נגד נתניהו עומד על 58 מנדטים. "אף אחד לא רוצה בחירות. זה יהיה עוד מאותו הדבר", הסביר קיש, "אם כבר הולכים לבחירות, צריך ללכת לבחירות ישירות כדי להכריע פעם אחת ולתמיד מי העם רוצה שיעמוד בראשותו. אנחנו רוצים הכרעה ברורה".

שר המשפטים גדעון סער
גדעון סער. יבוא בעקבות בנט?