לראשונה מזה שבועות ארוכים, מספר החולים קשה ירד אל מתחת ל-500 ועומד כעת על 489. לאור הירידה המעודדת בנתוני תחלואת הקורונה בימים האחרונים, בכוונת קבינט הקורונה לאשר היום (רביעי) שורת הקלות בתו הירוק, כמו לדוגמה החלת תו סגול על מסעדות באוויר הפתוח והפעלת אטרקציות בחוץ ללא הגבלות כלל.

"אפשר להגיד בשמחה רבה שהנתונים יורדים, אבל אנחנו לא יוצאים 'לשתות בירה' ולחגוג לפני שנראה שהם ממשיכים לרדת", עקצה שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, את ראש הממשלה לשעבר נתניהו.

"בקבינט הקורונה עמדנו על הצורך להביא הקלות, אבל גם לא רצינו לבלבל את הציבור משום שעברנו למתכונת תו ירוק חדשה לנוכח הבוסטר", הסבירה השרה ברביבאי, "אנחנו רוצים להמשיך ולעודד חיסון ולכן אמרנו שנחכה כמה ימים ונראה שמגמת הירידה שאנחנו רואים לנגד עינינו היא המגמה הנכונה".

אילו הקלות אתם צפויים לאשר?
"בשטחים פתוחים נוריד תו ירוק באטרקציות ובמסעדות יהיה אפשר לשבת בחוץ עם תו סגול. מצד אחד אנחנו רוצים לאפשר לכלכלה להמשיך לעבוד, מצד שני לא להתבלבל ולחשוב שהמגיפה לא כאן. אנחנו לא יודעים איזה וריאנט עוד יתפתח ורוצים לשמור על תשתית שתאפשר לנו לנהל חיי שגרה וכלכלה תקינה, לצד ההתמודדות עם המגיפה".

ברביבאי, לשעבר ראש אכ"א, התייחסה גם למבצע שערך ארגון המוסד לאיתור רון ארד. לפי פרסומים זרים, המוסד חטף גנרל איראני בפנסיה שמחזיק במידע על ארד וכן נלקחו דגימות דנ"א מגופה בלבנון כדי לבדוק האם מדובר בנווט. לדברי גורמים בכירים בישראל, הושג מודיעין שמקדם את פתרון התעלומה.

"לאורך שנים נעשות פעולות מאומצות למען קבלת או זיקוק מידע שיאפשר לנו לדעת יותר ולהשיב בנים לגבולם. זה נכון בכל הגזרות", אמרה ברביבאי, "אני לא יכולה לדבר על המבצע הזה, אבל זה סימון לאזרחי המדינה שמערכת הביטחון פועלת בשיתוף פעולה כדי להביא מידע. זה פסיפס של שנים רבות שחלפו, כל שביב מידע מתקף או שולל הערכות כאלה ואחרות. זה מוסיף עוד חתיכה בפאזל המסתורי הזה כדי להגיע לחקר האמת. זאת אמירה ערכית ומוסרית שהמדינה עושה כל מאמץ כדי להשיב את בניה".

זה נראה לך תקין שראש הממשלה לא עידכן את שר הביטחון גנץ על המבצע, אלא רק את לפיד?
"לא רוצה להיכנס לזה, אין לי מושג מה גנץ ידע או לא. הוויכוח הפנימי הזה מיותר. בסוף זאת מערכת ביטחון אחת וראש הממשלה נהג באחריות, מהמניעים הנכונים, כשהציף את זה. הוא ייצר מסגרת והקשר למשמעות המבצע ההומניטרי הזה והמאמץ המתמשך שלנו להביא את המידע".