אחרי סערת הצ'יפס המסרטן בארה"ב, כעת עולה לכותרות פסיקה חדשה מבית המשפט בקליפורניה, שקובעת כי חברות הקפה מחויבות להתריע ולהזהיר את הקונים מפני הסכנה שקפה מסרטן. "מדובר בתביעה על ידי אזושהי עמותה קטנה ללא כוונות רווח כנגד 90 חברות, כולל סטארבקס", מסבירה מירי מיכאלי ב"חדשות הבוקר", "בטענה שהן מפרות את החוק המקומי, שמחייב להזהיר מפני כימיקליים מסרטנים".

לטענתם, החומר המסרטן הוא האקרלמיד - תוצר לוואי של פעולת הקלייה. "השופט כתב שהחברות לא הצליחו להוכיח שקפה אינו מסרטן", מוסיפה מיכאלי, "וזה רק השלב הראשון, השלב השני הוא שהתביעה דרשה לשלם 2,500 דולר לכל אדם בקליפורניה שנחשף לכימיקל המסרטן, מה שאומר לכל אדם ששתה קפה. כמה חברות כבר הגיעו להסדר טיעון עוד לפני שהדבר קרה".

ברחוב האמריקאי נראה שאין בהלה לנוכח הפסיקה החדשה, כשההנחה הרווחת היא ש"כל כך הרבה אנשים שותים כבר קפה, אז האם זה באמת משנה בשלב הזה? כל דבר מסרטן בימינו". גם פרופ' תמר ספרא, מבית החולים איכילוב, טוענת שהמצב אינו חד משמעי: "זה לא מחקר, זאת החלטת ביניים שעשויה להשתנות. מה שבית המשפט דרש מהצד השני שיוכיח הוא שאין משהו שמסרטן בקפה, והם לא הצליחו. השאלה היא מה כמותו של האקרלמיד, שתיים או שלוש כוסות ביום לא יגיעו לכמות".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון-חמישי ב-06:15, ערוץ 12