שש עדויות חדשות על פגיעה מינית ואונס שביצע לכאורה יהודה משי זהב, יושב ראש זק"א, התקבלו במהלך סוף השבוע. הן מצטרפות לתלונות רבות וחמורות שפורסמו בתחקיר "הארץ" על משי זהב. בעקבות התחקיר, היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 צפויה לפתוח היום (ראשון) בבדיקה פלילית.

מי שמייצגים את המתלוננים ואוספים את העדויות נגד משי זהב הם אנשי ארגון "מגן". צביקי פליישמן, פסיכולוג קליני וסמנכ"ל חקירות בארגון, שוחח עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" וסיפר על איסוף העדויות שנמשך שנים ארוכות.

"לפני הרבה שנים, כשהתחלנו להתעסק עם פגיעות מיניות בציבור החרדי, קיבלנו פניות על מעשיו של משי זהב", תיאר פליישמן, "אבל אלה לא היו דברים שאפשר היה לגשת איתם למשטרה או לפרסם אותם, כי הנפגעים לא רצו שזה יפורסם. בחודשים האחרונים הידיעות הללו הבשילו לכדי דברים שניתן לפרסם אותם. אין לזה קשר לפרס ישראל".

פליישמן טען כי לא "נפל מהכיסא" כששמע את התלונות נגד יושב ראש זק"א. "הרבה אנשים בציבור החרדי ידעו את זה, גם בסביבה של משי זהב", גילה פליישמן, "זה לא היה סוד גדול. במשך שנים התהלכנו עם תחושת תסכול מאוד גדולה, שאדם כזה, שעושה מעשים שכאלה ומתנהג בצורה שהוא מתנהג, ממשיך להתנהל בעולם ולעסוק בעשייה שלו".

רבים ידעו ולא עשו דבר?
"אני יודע שגורמים בעדה החרדית פנו אליו והזהירו אותו שהתחקיר הולך להתפרסם. ביקשו ממנו לברוח מהארץ".

איך היית מאפיין את משי זהב?
"טורף מיני מהסוג החמור ביותר. לפי העדויות שנחשפתי אליהן, אין לו שום בעיה לפגוע מינית בכל סוגי האנשים - גברים, נשים, ילדים ומבוגרים. הוא לא בוחל בשום אמצעי. יש לו דפוס התנהגות מאוד לא מקובל, סוג של מופרעות מינית".

כמה עוד אנשים שטרם התלוננו נפגעו לדעתך מהאיש הזה?
"עשרות רבות. חלק מהנפגעים שאני ליוויתי ביקשו ממנו להתנצל ורצו לסגור מעגל, אבל הוא לא עשה את זה מעולם. גם עכשיו הוא ממשיך לומר שזאת רדיפה של חרדים קיצוניים ומכחיש את כל הטענות. הגיע הזמן שהוא יבקש סליחה מהנפגעים האלה כי הוא הרס להם את החיים".

יהודה משי זהב בביקורת על המגזר החרדי (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
יהודה משי זהב, יו"ר זק"א | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

האם על הפניות החדשות שהתקבלו בסוף השבוע חלה התיישנות?
"יש כל מיני סוגי פניות, לא רוצה להיכנס לזה בשעה הזאת. יש מקרים שהם עדיין לא בטווח ההתיישנות. ברגע שהמשטרה תיצור איתנו קשר, והם עוד לא עשו את זה, נעביר לה את כל הפניות בצורה מסודרת. נשמח לעבוד עם המשטרה בשיתוף פעולה".

תגובת ארגון זק"א: "זק"א על אלפי מתנדביה מזועזעים וכואבים על פרסום התחקיר על יהודה משי זהב שמוביל את הארגון ביד רמה ובמסירות אין קץ. קשה להתייחס למקבץ שמועות שאיננו יודעים אם יש בהם ממש, אנו תקווה כי הטלטלה שהתרגשה עלינו לא תשפיע על המשך פעילותה החיונית של מתנדבי זק"א למען מדינת ישראל והעם היהודי".