אמש (שבת) בחדשות סוף השבוע עם דנה ויס, הציג יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן את המתווה שלו לממשלת אחדות והציב אולטימטום לבנימין נתניהו ולבני גנץ. ליברמן הודיע כי על גנץ לקבל את מתווה הנשיא כולל הנבצרות ועל נתניהו להיפרד מגוש הימין, ומי מהם שלא יעשה זאת, הוא יילך עם הצד השני.

זאב אלקין, חבר צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, התייחס ב"חדשות הבוקר" לדבריו של ליברמן: "יצאתי מבולבל מהאיום של ליברמן. הוא אומר לגנץ לקבל את מתווה הנשיא ולנו להיפרד מהבלוק, אבל שותפות של מפלגות הימין בתוך הממשלה היא חלק ממתווה הנשיא. יש פה סתירה", טען אלקין, "ליברמן אומר לנו למעשה: אם לא תקבלו את האולטימטום שלי, אלך עם גנץ ועם אחמד טיבי ואקים ממשלת מיעוט של השמאל שתהיה תלויה באחמד טיבי ובאיימן עודה".

מה התשובה שלכם הבוקר לאולטימטום שלו?
"אני מנסה להבין מה המסר. הוא אמר, 'תיפרדו מהחרדים ואם גנץ לא ייכנס איתכם לאחדות, אלך איתכם', אבל תעשה ספירה פשוטה, אם ליברמן יילך איתנו וניפרד מהחרדים לא תהיה לנו ממשלה. לכן, בפועל, הוא לא מציע לנו שום מסלול אלטרנטיבי. האיום הזה ריק מתוכן. מזמן אמרנו כן למתווה הנשיא, קיבלנו אותו על כל מרכיביו. חודש וחצי אנחנו מנסים לחלץ מכחול לבן תשובה חיובית לעניין הזה, כדי להתקדם בהקמת ממשלת אחדות רחבה".

אם גנץ יקבל את מתווה הנשיא כפי שהוא, תסכימו לוותר על הבלוק?
"מתווה הנשיא כולל את כל המפלגות, בלי לשלול אף אחת. הנשיא דיבר על כך שכל הציבורים, כולל הציבור הדתי, הם חלק אינטגרלי בממשלה שתקום. ליברמן מעביר לנו מסר שזה בסדר לשבת עם ערבים בממשלה, הוא לא דורש מגנץ להיפרד מהם, אבל שעם המפלגות הדתיות ומפלגות הימין זה לא בסדר. אם זה ליברמן החדש, שפעם היה 'נאמנות-אזרחות' והיום מאיים להקים ממשלה יחד עם טיבי, אני מאוד מופתע. אני מקווה שזה לא נכון. הדבר הכי גרוע ומסוכן שיכול לקרות למדינת ישראל זו ממשלה שתהיה תלויה באחמד טיבי, גם בהקמתה וגם ביום ביום בתפקוד שלה בכנסת. ראש הממשלה ושר הביטחון יהיו עבדים נרצעים של טיבי ועודה".