הסיפור המרכזי הבוקר (ראשון) הוא כמובן מתקפת הירי בבית הכנסת בפיטסבורג, פנסילבניה ארה"ב, בה נהרגו אתמול לפחות 11 בני אדם. ב"חדשות הבוקר" שוחחו עם דוד, המתגורר מרחק של כ-2 דקות הליכה מבית הכנסת אליו הגיע רוצח חמוש ופתח בירי.

"אנחנו בהלם", סיפר תושב פיטסבורג, "יש תחושת אכזבה שזה קרה דווקא פה. לא הרגשנו כאן באנטישמיות ולא חששנו שדבר כזה יקרה כאן. זו שכונה עם הרבה בתי כנסת והטבח התבצע באחד הגדולים שבהם. המוסדות היהודיים כאן לא מאובטחים, כששמעתי את הניידות הבנתי שמשהו קורה".

דוד הפעיל אפלקיציה המאפשרת לתושבים להאזין לתדר המשטרתי המקומי ולמד מההאזנה על מה שקרה בבית הכנסת הסמוך. "שמעו את היריות לעבר כוח המשטרה ואת פריצת הימ"מ, שנטרלו את החשוד המרכזי. היה גם חשד למטען והסרת החשש מאותו מטען גרמה לאירוע להימשך זמן רב".

"יש כמה אלפי חברים בקהילת בית הכנסת ובזמן האירוע מדברים על סדר גודל של מאה איש שהיו בבניין", התייחס תושב המקום לתחושת בסביבת בית הכנסת. "הקהילה פה חזקה, צריך קודם לקבור את המתים ואז לקבל את ההחלטות לגביי מה הלאה".

קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, נשלח לסייע לקהילה היהודית בפיטסבורג, ובשיחת טלפון קצרה עם "חדשות הבוקר" ציין: "זה האירוע האנטישמי החמור ביותר בארה"ב ב-200 שנה האחרונות. היה נאיבי לחשוב שדבר כזה לא יקרה". בדיון באולפן השתתף גם איש התקשורת יעקב איילון, שגם הוא טען כי באווירה השוררת בארצות הברית של ממשל דונאלד טראמפ, מפתיע שאירוע חמור כזה לא קרה עד היום.

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. ראשון-חמישי, 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12