הסגר שהוטל על העיר בני ברק במטרה למגר את התפרצות נגיף הקורונה צפוי להתרחב במהלך היממה הקרובה לשורת ערים נוספות בהן התחלואה גבוהה, בין השאר גם באור יהודה, אלעד, ביתר עילית, אשקלון וטבריה.

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, הביעה חשש מהתפשטות המחלה בעיר: "אנחנו מוטרדים ממגמת העלייה בכמות הנדבקים, אבל חשוב לי לציין שהתושבים מאוד ממושמעים", טענה שוחט ב"חדשות הבוקר", "אנחנו מתווכים להם את הנחיות משרד הבריאות. העיר היום ריקה וככה היא בשבועיים האחרונים, הגורם העיקרי להידבקות זה שמשפחות שלמות נשארות בבתים בבידוד ולא יוצאות לבתי חולים או לבתי מלון".

לדבריה, מסיבות הפורים הן שגרמו לתחלואה הגבוהה: "זה תוצר של מסיבות פורים וההתקהלויות והתפילות בבתי הכנסת שהיו במהלך שבוע החג. ב-20 למרץ, עוד לפני שהורו לסגור את בתי הכנסת, רב העיר שלנו היה בין הראשונים שהודיע על סגירת בתי הכנסת בעיר. עדיין היו כאלה שהמשיכו והתפללו ורוב הנדבקים הם כתוצאה מההתכנסויות האלה".

שוחט הסבירה מהם הצעדים שיינקטו במסגרת הסגר: "אור יהודה ברוכה בכניסות וביציאות, יש לנו שמונה כאלה ברחבי העיר. רובן ייסגרו, יישארו שתי כניסות ושתי יציאות, כל השאר ייסגרו הרמטית. בכניסות וביציאות יתשאלו את הנכנסים והיוצאים מה המטרה שלהם בנסיעה, תתאפשר תנועה החוצה ופנימה אבל יותר מבוקרת. הרעיון הוא לצמצם את כמות המבקרים והנכנסים לעיר".

מה הפתרון שלכם להורים שחלו בקורונה אבל אין להם מה לעשות עם הילדים?
"עד היום לא קיבלנו ממשרד הבריאות או מכל גורם רשמי אחר מי החולים בעיר. פתחנו לפני שבוע חמ"ל עירוני, קראתי לתושבים שלנו ליצור איתנו קשר בוואטסאפ העירוני ולתת לנו מידע ברגע שהם מאומתים. במסגרת הזו הצלחנו להגיע לכ-60% מהחולים. ברגע שהם יוצרים איתנו קשר אנחנו מפרסמים את המקומות בהם שהו. לא פעם יש פערים בין מה שמשרד הבריאות מפרסם לבין מה שהיה בפועל. יותר מזה אין לנו מה לעשות, אנחנו לא מוסמכים להוציא תושבים שאומתו כנדבקים מהבתים".

את מתכוונת להיעזר בפיקוד העורף כמו בערים אחרות?
"ממש לא. באור יהודה המשילות היא ברמה הגבוהה ביותר, יש לנו צוות עירוני. מי שמנהל את האירוע בשטח זו הרשות המקומית, אנחנו הגורם שבקשר עם החולים והמבודדים. לא הגענו לרמה שאני צריכה להביא אישור מבחוץ, מה שביקשתי ממשטרת ישראל ומפיקוד העורף זה בעיקר סיוע בתגבור האכיפה של המגיעים מבחוץ. אור יהודה ידועה כעיר מסחר, מגיעים אליה מכל בקעת אונו ולכן כמות המבקרים בה גדולה".