אחרי שהוכחה יעילותו על בעלי חיים, החיסון שפותח נגד נגיף הקורונה עובר לשלב הבא - ניסוי על בני אדם. מספר ישראלים התנדבו להשתתף בניסוי שבמסגרתו יקבלו את החיסון ולאחר מכן יידבקו בקורונה בכוונה, זאת כדי לבחון האם הוא יעיל.

אחד המשתתפים, ארי יולס, הודה שיש לא מעט חששות לקראת הניסוי: "יש פחד, אבל אני צריך להיות אמיץ עם עצמי ולהתגבר עליו", אמר יולס ב"חדשות הבוקר", "מבחינת אחוז הצעירים בארץ שחולים קשה בקורונה, אני מרגיש שיש סיכויים נמוכים עד אפסיים שתהיה לי מחלה רצינית. החששות שלי הם בעיקר סביב הבידוד שאדרש לו במשך חודשיים, זה יפגע בי מבחינת העבודה והלימודים".

לדברי יולס, אין תמורה כספית למשתתפים בניסוי מלבד הוצאות מחייה: "אני לא מקבל תשלום, אבל לא תהיה לי פגיעה כלכלית מבחינת ההיעדרות מהעבודה, אוכל או טיפול רפואי שאצטרך במהלך הניסוי. אני רואה את הניסוי כטובה בשביל העולם, צריכים למצוא חיסון או תרופה. אני נמצא במצב בריאותי וכלכלי שמאפשר לי לעשות את זה, אני צריך לנצל את ההזדמנות שלי לעזור לאחרים. אני שלם עם עצמי על ההחלטה".

איך הניסוי יעבוד?
"בניגוד לניסויים של חיסונים אחרים בהם נותנים את החיסון ורואים אם נדבקים בווירוס, אני אקבל את הווירוס בכוונה כדי לראות אם החיסון באמת פועל. אהיה בתקופת בידוד של חודשיים בערך עם בדיקות דם ובדיקות קורונה בתדירות מאוד גבוהה".

איך החברים והמשפחה הגיבו?
"החברים שולחים הודעות, 'איזה מגניב, כל הכבוד לך'. למשפחה אודיע בדיעבד. גם כשהתגייסתי לצבא הודעתי להם בדיעבד. אני מניח שהמשפחה תהיה שלמה עם ההחלטה שלי כי הם סומכים עליי שאני עושה את ההחלטות הכי טובות בשביל עצמי. זה כמו בצבא, מישהו צריך להיות ראשון, מישהו צריך להיות לוחם. אני אהיה לוחם קורונה".