לפני ארבעה חודשים, במהלך טיול שיגרתי עם ילדיה בפארק הירקון, קרס עץ אקליפטוס על איילת ארז מתל אביב, פצע אותה קשה והפך אותה למשותקת. בזמן שבעלה טל מנסה לשלב בין תמיכה באשתו המשתקמת לטיפול בשלושת ילדיהם, הוא זועם על הנהלת פארק גני יהושע שלדבריו נהגה ברשלנות, ופרסם את המקרה ברשתות החברתיות כדי להבין אם היו עדי ראיה לאסון, ואם מדובר בתופעה רחבה.

הבוקר (חמישי) התראיין טל בנושא בתוכנית "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין וסיפר: "עד לפוסט שפרסמתי העדים היחידים למקרה היו הילדים שלי, שזה קצת בעייתי. זה לא קרה ביום סוער אלא ביום העצמאות לאחר מטס חיל האוויר. המון אנשים בילו באותו זמן בפארק. אשתי והילדים הלכו כמה מטרים מהבית על שביל מרוצף, מקום שאמור להיות הכי בטוח בעולם. כשהעץ קרס בפתאומיות איילת דחפה את הילדים כדי שלא יפגעו והיא לא הספיקה לברוח".

על חומרת פציעתה של אשתו סיפר טל: "היא נפצעה בכל חלקי גופה ובימים הראשונים הייתה בסכנת חיים. ההתמודדות הכי קשה היא שכרגע איילת משותקת מהמותניים ומטה. הרופאים חד משמעיים שזה בלתי הפיך, אבל אנחנו מקווים לנס ומתכוונים לחיות חיים טובים ככל האפשר בכל מקרה".

על שאלת התמודדותם של הילדים עם המקרה השיב האב: "אני גאה בהם, חשוב לנו שהם ישארו ילדים, נהדרים ומעצבנים (בחיוך כמובן). אנחנו לא מדברים איתם במושגים של אסון וטראומה. אני מקבל הרבה עזרה מהמשפחה, החברים והקהילה בשכונה".

עורך הדין עמיקם חרל"פ המייצג את המשפחה הגיע לאולפן התוכנית וציין: "שניות לפני המקרה איילת העבירה את התינוק שהיה בידיה לעגלה וכך הוא ניצל, אפשר רק לתאר מה יכול היה להתרחש. אנשים לא מודעים לסכנות שבעצי האקליפטוס, הם משמידים כל מה שסביבם. יש לאקליפטוס נטייה להביא לקריסת ענפים במשקל רב תוך רגע. האחריות למקרה היא על עיריית תל אביב והנהלת פארק יהושע, הם למעשה גוף אחד. העירייה היתה חייבת לקרוא את הכתובת על הקיר כאן, שבילי הפרק מלאים בענפי אקליפטוס".

"זה סיפור בלי מוסר השכל", סיכם טל ארז את הדברים מנקודת המבט המשפחתית והאישית, "איך אפשר להיערך לדבר כזה? אנחנו לומדים מזה רק שאנחנו משפחה חזקה שאוהבת אחד את השני ומסתכלת קדימה, אין מסקנות וזה אולי מה שהכי קשה. אני רוצה את אשתי בבית והילדים רוצים את אמא שלהם, כל השאר פחות חשוב".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי, 06:15-09:00 בערוץ 12