עימותים אלימים פרצו אמש (שבת) בין המפגינים לכוחות המשטרה בתל אביב. המפגינים חסמו כבישים, ניפצו זגוגיות וזרקו אבנים ובקבוקי מים על השוטרים. זאת, אחרי ההפגנה הגדולה בכיכר רבין אליה הגיעו אלפים כדי למחות על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול במשבר הכלכלי החמור שנוצר בעקבות פרוץ מגפת הקורונה.

"המארגנים של ההפגנה הגדולה בכיכר רבין רצו שההפגנה תהיה א-פוליטית. כשמפגינים קראו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפגינים אחרים ניגשו אליהם, התעמתו איתם וביקשו שיפסיקו", דיווח גלעד שלמור, כתב חדשות 12, "ההפגנה הגדולה התפצלה אחר כך להפגנה קטנה כש-200 צעירים יצאו לצעדה בשדרות רוטשילד. הם הפנו אצבע מאשימה לכתובת מאוד ספציפית, בלפור בירושלים. האירוע הזה בהחלט היה פוליטי וגם די אלים".

על אף שהמפגינים בכיכר מחו נגד הממשלה, שר הרווחה וחבר קבינט הקורונה, איציק שמולי, הביע תמיכה בהם. "הזעקה שבוקעת מהכיכר היא מוצדקת ביותר בהקשר של העצמאיים, צריך לומר ביושר", הודה השר שמולי, "התיקונים שהם דורשים בתוכנית הכלכלית הם בצדק גדול והאחריות היא עלינו. עד עכשיו, החבל שהממשלה זרקה דומה יותר לחבל תלייה ולא לחבל הצלה. צריך לתקן את זה תכף ומיד".

אתה לא משחק משחק כפול? אתה גם חבר בממשלה וגם מבקר אותה, כמו פרשן או אופוזיציונר.
"אני 50 יום בממשלה, ובימים האלה אני זה שדחף בתוך התוכנית הכלכלית את הארכת דמי האבטלה לשנה, הארכת המענקים לבני 67 ומעלה, את אי קיזוז הקצבאות לאוכלוסיות חלשות ואת מענקי החירום למיזם לביטחון תזונתי. זה אני, לא אף אחד אחר. יחד עם זאת, יש דברים שחייבים לתקן ואנחנו נתקן אותם. הזעקה של העצמאיים ובעלי העסקים מוצדקת ביותר".

הבעיה היא בתוכנית או בביצוע?
"אם מסתכלים על השכירים והגימלאים, עד עכשיו בגדול הביצוע היה בסדר גמור. כל מה שהובטח ניתן, וניתן מהר. הבעיה היא בצד של בעלי העסקים והעצמאיים, שם עיקר הכאב וצריך לתת את המענה. חייבים להעלות את סכומי הפיצוי וללכת לביצוע הרבה יותר מהיר, בלי כל הבירוקרטיה שגרמה לאנשים ליפול בין הכיסאות".

איך אתם פועלים כדי לייצר הסבה מקצועית? יש לא מעט בעלי מקצועות במשק שבחודשים האחרונים נותרו ללא עבודה.
"יש ענפים שנמחקו ואנשים שאין להם מקומות עבודה לחזור אליהם. חייבים לספק לאותם אנשים רשת ביטחון מספיק חזקה. אני מוביל מהלך דרמטי של הכשרות מקצועיות, זה אחד המפתחות שיכולים לחלץ את מדינת ישראל מהמשבר. בספטמבר עלול להיווצר לנו מחסור גדול מאוד בכוח אדם בגלל העבודה בקפסולות. אפשר לקחת אנשים, לתת להם דמי אבטלה מוגדלים ולהכשיר אותם להיות תומכי הוראה".