סערת גיוס הנשים ממשיכה לספק אמירות שנויות במחלוקת. אתמול (שני) נחשף במהדורת החדשות המרכזית הכנס שעוסק בשיטות השיכנוע של הרבנים כנגד גיוסן של נשים לצה"ל. אחת מהמשתתפות בכנס היא עו"ד טל גלר, חוזרת בתשובה ששירתה בעבר כקצינה, וכיום מרצה בפני בנות על הסכנות שטמונות בגיוס לצבא. "לקח לי שלוש וחצי שנים להיכנס להיריון", היא חשפה את סיפורה האישי בטענה שהשירות הצבאי הוא כנראה אחד הגורמים לכך, "התעסקות עם מתקנים שלא מתאימים גורמת לצניחת רחם".

בראיון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", עו"ד גלר הסבירה על נקודת המפנה בעמדתה בנוגע לגיוס נשים, בתור מי שבעצמה שירתה בצבא. "אני לא הייתי חושבת על זה אם לא היו מגיעים אליי גורמים מעמותת 'חותם'. חשבתי על זה שבתור בת חילונית התאים לי להיות בצבא, אבל היום אני נמצאת במקום אחר ומאמינה שאני יכולה להסביר לבנות דתיות את המצב בצבא". במהלך הראיון הגיבה גם לטענות כי אמירות שכאלה הן כחלק ממסע ההפחדה של הרבנים: "מזלזלים באינטליגנציה של הבנות הדתיות כשאומרים שאנחנו מפחידים אותם לא להתגייס".

שרון פורטייר, סמנכ"לית ארגון אלומה ששירתה בעבר כמדריכת שיריון, התנגדה נחרצות לטענות שהעלתה עו"ד גלר. "כבחורה דתייה אני מרגישה שהצבא עיצב את הזהות האישית שלי, הגיוס נעשה ממקום של שליחות וציונות", היא הסבירה מדוע טענות הרבנים מכעיסות אותה: "בסופו של דבר הבנות יכולות לבחור אם להתגייס לשירות צבאי או לאומי. הבנות משרתות במגוון רחב מאוד של תפקידים, חינוך הדרכה ומודיעין. הן עושות עבודת קודש ואי אפשר להתעלם מזה". 

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12