מקרה נדיר של צעיר שחלה פעמיים בנגיף הקורונה בתוך תקופה קצרה התגלה בישראל. רועי אלמליח בן ה-28 החלים לפני שבועות ספורים מהמחלה ובימים האחרונים שוב הרגיש לא טוב ואובחן כחולה קורונה בפעם השנייה. הסיפור פורסם לראשונה על ידי לי עייש ב"חי בלילה".

"הפעם הראשונה שנחשפתי לקורונה הייתה בחודש יוני", סיפר אלמליח ב"חדשות הבוקר", "התקשרו אלי ובישרו שעליי להיכנס לבידוד. לא הרגשתי תסמינים אז הלכתי להיבדק כדי לשלול קורונה וקיבלתי תשובה חיובית. זה הפתיע אותי ממש".

"הייתי בערך כחודש בבידוד, מתוכם הייתי חולה שבועיים. חיכיתי לשתי תשובות שליליות", המשיך אלמליח, "השבוע נחשפתי לחולה מאומת. בחג התחילו לי תסמינים, כאבה לי הבטן והחום עלה לי. לאט לאט זה הדרדר. הלכתי להיבדק עוד הפעם, חשבתי שזאת שפעת, אבל שוב קיבלתי תשובה חיובית לקורונה".

איך אתה מרגיש עכשיו?
"היום עלה לי שוב החום ויש לי כאבי גב מטורפים. בסיבוב הראשון היו לי מעט תסמינים קלים כמו עייפות וכאבי ראש, הפעם זה כאבי שרירים שאני לא יכול לישון בגללם בלילה".

מי מטפל בך?
"אני בבידוד בבית של ההורים, אבא דואג לי מרחוק. כנראה שהדבקתי את אמא".

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, הסביר: "ישנן מחלות נגיפיות שאפשר לחלות בהן פעמיים. אפשר לחלות בקורונה פעם נוספת, יש לנו דיווחים על מקרים כאלה גם בהונג קונג ובנבדה. חלק מהמקרים יותר קלים בפעם השנייה, אבל חלק יותר קשים. זה מעיד על כך שהזיכרון החיסוני יורד עם הזמן, אולי יהיה צורך לחסן יותר מפעם אחת. גם אם חלית בשפעת אתה לוקח חיסון שנה אחרי שנה אבל אתה לא מתחיל כל פעם מאפס, לפי התיאוריה אתה יוצר איזושהי הגנה ובונה עליה".