נכון לשעה זו, אחרי ספירה של 95% מהקולות, נדמה כי למרות ההישג המרשים של בנימין נתניהו בבחירות, גוש הימין עומד על 59 מנדטים בלבד, מה שיקשה על נתניהו להקים ממשלה. לנתניהו אין כרגע את 61 המנדטים הנדרשים כדי להרכיב ממשלה, האם בליכוד יצליחו לשכנע חברי כנסת מהמרכז-שמאל לערוק, או שהבחירות הרביעיות בפתח?

אחת מחברות הכנסת ששמן הוזכר כאופציה לעריקות אפשרית, היא עומר ינקלביץ' מכחול לבן. אלעזר שטרן, חבר מפלגתה, פסל את האפשרות מכל וכל: "אני מציע לליכוד לא להתקשר לינקלביץ', אין להם סיכוי. אני אומר את זה מידיעה", טען שטרן ב"חדשות הבוקר", "לא יהיו להם עריקים, זה חלק מהבלופים שנתניהו ומקורביו מפזרים מסביבנו. אלי אף אחד לא התקשר ושלא יעזו גם. הייתי מתבייש אם הייתי מקבל הצעה לערוק".

שטרן הודיע כי לכחול לבן אין כוונה לשבת תחת נתניהו בממשלת אחדות, מה שמגדיל את הסיכויים לבחירות רביעיות: "לא נשב תחת נתניהו. אנחנו חושבים שצריכה להיות ממשלת אחדות, אבל תחת נתניהו לא נשב. יש לנו מצפן וערכים. אולי הגיע הזמן שנתניהו המלך הגדול יבין שהוא צריך לזוז הצידה, לנהל את המשפט שלו ואז הליכוד יבוא ונקים ממשלת אחדות".

אולי לא הפנמתם שהיו בחירות והייתה הכרעה, העם רוצה אחדות.
"הדבר שהכי מטריד אותי בבחירות האלה זה שחלק גדול מהעם, בתוכו גם חברים שלי, נתנו גיבוי למי שנאשם בשוחד, שמשדל רב להקליט מישהו אחר ושמפזר כל מיני ידיעות על מי שהיו רמטכ"לים בצה"ל. התרבות הזאת, גם אם היא קיבלה 30 ומשהו מנדטים, אני לא מקבל אותה".

חברת הכנסת מהליכוד מיכל שיר, הביעה אופטימיות באשר ליכולת של גוש הימין לטפס ל-61 מנדטים לאחר שכל הקולות ייספרו: "ממליצה להמתין לתוצאות האמת כי אני מאמינה שהמנדטים עוד יעלו ושכן נגיע ל-61. מדובר בניצחון סוחף, נתניהו קיבל מספר מנדטים עצום. כל מפלגה או אדם שמאמין בערכי המחנה הלאומי וירצה להצטרף אלינו - אין סיבה שלא יצטרף, אבל זה תלוי לחלוטין בראש הממשלה ובהחלטתו ואנחנו עדיין מקווים שנשיג מספר מנדטים גדול יותר".

אתם עובדים כרגע על חיפוש עריקים מכחול לבן או העבודה?
"אני בטוחה שיש כרגע אנשים שעובדים על זה שיצטרפו אנשים מהמחנה השני, אני גם די בטוחה שהציבור בישראל מעדיף שיערקו אנשים שיש להם בסיס אידאולוגי דומה לשלנו מאשר שנלך לבחירות רביעיות כי זה פשוט יהיה מגוחך, הציבור הכריע בצורה חד משמעית מה הוא רוצה ומה הוא מעדיף".