ויכוח סתמי בכביש על זכות קדימה כמעט והסתיים באסון. בני הזוג הגר וניסים דהן מבאר שבע עשו את דרכם חזרה לביתם בשעת צהריים, אלא שאז, בעת ניסיון להשתלב בכביש שבו שני נתיבים מתמזגים לאחד, כמעט התנגשו ברכב אחר שנסע במהירות והתעקש שלא לתת להם להשתלב. התקרית הזאת הסלימה במהירות לכדי אירוע אלים.

"בעלי אסף אותי מהעבודה והתחלנו בנסיעה לכיוון הבית", תיארה הגר בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "הגענו לרמזור עם שני נתיבים, אנחנו היינו בימני והנהג בשמאלי. הנתיבים משתלבים לנתיב אחד. התחלנו בנסיעה, כבר ממש נכנסנו לנתיב, אלא שאז נהג מבוגר ברכב כסוף בנתיב השמאלי, נסע במהירות והיה מילימטר מלפגוע בנו".

"בעלי עצר וכמעט נכנס במדרכה. אמרתי לו, 'עזוב, זה בן אדם מבוגר, לא להתייחס', והמשכנו לנסוע. הגענו לרמזור ובעלי עשה לנהג מהחלון מין תנועה של, 'מה יש לך? תירגע עם הנהיגה שלך'. לא עברו כמה שניות ואותו בן אדם מבוגר, עם מדים של מאבטח, הגיע לצד הנהג עם אקדח שלוף, מחסנית בפנים, ודרך את הנשק. הוא אמר לבעלי, 'אתה רוצה כדור בראש?', וכיוון את זה לראש שלנו".

ויכוח סתמי בכביש כמעט שנגמר ברצח (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"הוא אמר לבעלי, 'אתה רוצה כדור בראש?' וכיוון את זה לראש שלנו". תיעוד התקרית | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

ניסים הודה כי באותם רגעים חשש לחייו. "בסך הכל רציתי לשאול אותו למה כמעט הכניס אותי למדרכה", הסביר ניסים, "הוא טען את הנשק וכיוון לי לראש. הרגשתי ממש בסכנת חיים, שבריר שנייה בין חיים למוות. ראיתי שהבן אדם באטרף, הוא ממש רצה לפגוע. הוא אמר לי שלוש פעמים, 'אתה רוצה כדור בראש?'. כמובן שלא עניתי כדי שלא להסלים את המצב".

הגר, מה עבר לך בראש באותם רגעים?
"פחד מוות. הגוף רועד ואין לך שליטה עליו. כל החיים עברו לי בכמה שניות בראש. ניסיתי לתפוס את עצמי בידיים וחיפשתי דרך מילוט. התכופפתי ברכב וצעקתי לבעלי, 'תיסע, יש לו אקדח'. ראיתי שבעלי קצת המום מהסיטואציה. הזזתי את ידית ההילוכים, אולי הרכב קצת יזוז, אבל כלום לא קרה. הכל קרה בכמה שניות".

מאבטח בבאר שבע (צילום: פרטי)
המאבטח כפי שצולם על ידי בני הזוג דהן | צילום: פרטי

אחרי שהנהג המאיים חזר לרכבו, בני הזוג נסעו אחריו ובמקביל צילצלו למשטרה. "יש פה בן אדם שאיים עליי עם אקדח", דיווח ניסים לשוטרת במוקד, "הוא חתך אותי, אמרתי לו 'מה אתה חותך אותי?' והוא שלף עליי אקדח ברמזור. הוא עמד לתקוע לי כדור בראש".

ניסים, למה בעצם המשכת לנסוע אחריו?
"הבנתי שנפלתי על בן אדם שהוא פסיכופט, שאסור לו להחזיק נשק. רדפתי אחריו כדי למנוע את הרצח הבא, כי היו כבר מקרים של רציחות על דברים שטותיים כמו מריבות בכביש. הוא נסע למקום העבודה שלו, 20 מטר מאיפה שהיינו. הוא החליט שהוא הולך לעבוד, כאילו כלום לא קרה. המשטרה הגיעה ושנינו נעצרנו".

למה גם אתה נעצרת? משהו בהתנהלות שלך איים עליו אולי?
"לא, ישבתי ברכב, לא דיברתי לא יפה, בסך הכל עצרתי לשאול וקיבלתי אקדח מכוון לראש. נפתח לי תיק פלילי והייתי עצור למשך חמש שעות, כי הוא טען שאיימתי על החיים שלו. הוא רק לא ידע שהוא מתועד כל הזמן ממצלמת הרכב".

תגובת משטרת ישראל: "עם קבלת הדיווח במשטרה נפתחה חקירה. בניגוד לנטען, מיד בתום פעולות חקירה ראשוניות התבהרה התמונה לחוקרי המשטרה ובהתאם הוחלט על שחרורו של אחד המעורבים, ומנגד על מעצרו של המאבטח, תפיסת כלי נשקו והבאתו לבימ"ש להארכת מעצר. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".