"מודל הרמזור" שגיבש פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אושר אמש (ראשון) על ידי שרי קבינט הקורונה. במסגרת המודל, הטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה יתבצע באופן דיפרנציאלי. הרשויות המקומיות בארץ יסווגו לפי נתוני התחלואה שלהן לארבעה אזורים: אדום, כתום, צהוב וירוק. ההגבלות על הערים הללו ייקבעו בהתאם.

באיזורים אדומים לא תותר התכנסות של יותר מ-10 אנשים במקום סגור, לעומת איזורים ירוקים שבהם תותר התקהלות של עד 250 איש. אירועי תרבות עד 500 איש יותרו באיזורים צהובים וירוקים, כמו גם אירועים בגני אירועים.

לצד זאת, ביקורת נשמעה מצד פרופ' גמזו על החלטת השרים לפתוח את שנת הלימודים מחר גם בערים האדומות, כשלדבריו "פתיחת שנת הלימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה בערים אלו ובערים אחרות".

השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים זאב אלקין התייחס לכך ב"חדשות הבוקר": "לא הייתה החלטה לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות, זה בכלל לא היה על סדר היום של קבינט הקורונה. גמזו אמר את דעתו, שר החינוך חלק עליו, בסופו של דבר ההחלטה תצטרך להתקבל ברגע שייקבעו הערים האדומות לפי תוכנית הרמזור".

שנת הלימודים נפתחת בעוד פחות מ-24 שעות, מתי ההורים יידעו האם לשלוח את הילדים לבתי הספר או לא?
"שאלתי בקבינט הקורונה האם יודעים מהן הערים האדומות ופרופ' גמזו לא ידע להגיד. מערכת הבריאות עוד לא קבעה מהן הערים האדומות, הצהובות, הכתומות והירוקות. בהתאם לתוכנית שאושרה המערכת תעשה חישובים לפי פרמטרים וקריטריונים שונים. סוכם שברגע שייקבעו הערים האדומות תהיה ועדת שרים מיוחדת שתחליט על המגבלות בערים האלה. כל עוד לא הוחלט אחרת, הולכים לבית הספר".

בינתיים מספר הנדבקים לא יורד, 2,000 ביום.
"זה נכון שהמספרים לא יורדים, אבל גם צריכים להודות שהם כבר לא עולים. לפני חודש איימו עלינו שאם לא יסגרו את בתי הספר של החופש הגדול, המספרים יעלו למספרים מטורפים. אני זוכר את התחזיות והאיומים. אני הייתי מאלה שהתנגדו לסגירה של בתי הספר בקיץ, הם המשיכו לפעול והמספרים לא עלו. כדאי לקחת חלק מהתחזיות האפוקליפטיות האלה בעירבון מוגבל".

אז אתה אומר, אנחנו יכולים לחיות עם 2,000 נדבקים ביום.
"קודם כל, 2,000 זה משהו שאפשר לחיות איתו, אבל צריך כמובן לשמור ולהיות כל הזמן עם היד על הדופק ולנסות כמובן להוריד את ה-2,000. בניגוד לכותרות שיש פוליטיקאים שרוצים לטרפד את תוכנית הרמזור, היא אושרה אתמול פה אחד על ידי קבינט הקורונה. תוכנית הרמזור תאפשר מצד אחד לדכא את התחלואה במקומות שהיא פרצה בהם ומצד שני חיים יותר סדירים ונורמליים באיזורים הירוקים".

אתה עומד בראש הוועדה שתכריע לגבי הטיסות לאומן. אתה חושב שצריך לאשר את הטיסות?
"אנחנו מקיימים על זה דיון מקצועי. צריך להכניס הכל לפרופורציה. כל חודש טסים לחו"ל וחוזרים למדינת ישראל עשרות אלפי אנשים. רובם טסים למדינות אדומות. הכמה אלפי אנשים שייצאו או לא ייצאו לאומן, לא זה מה שישנה משמעותית את הנתונים. האוקראינים סגרו את השמיים ולכן אם ההחלטה האוקראינית לא תשתנה, הסוגייה לא רלוונטית. אין שום בעיה בעינינו שאנשים שכבר חלו בקורונה ייסעו לאומן, הם לא מהווים סכנה. יש פתרונות יצירתיים שייתנו מענה חלקי. לעשות מזה איום משמעותי על בריאותם של אזרחי ישראל, זאת פשוט הזייה".