אחרי הטראומה הקשה שעבר, הכלב טיילר, שחזר לשם נעוריו - סטאר, מוחזק במתקן מוגן של משרד החקלאות ועובר שיקום. אלן מוריסון, האיש שהתעלל בו באכזריות ותיעד את מעשיו כדי לנקום בזוגתו לשעבר, נמצא במעצר.

לפי עדותה של האקסית, מוריסון ניהל עימה מערכת יחסים במשך חודש וחצי. אחרי שביקשה להיפרד ממנו בטענה שאינו מתאים לה, שלח לה שני סרטונים בהם הוא מתעלל בכלבו, אותו אימץ מעמותת צער בעלי חיים בחיפה בשנה שעברה.

"עשיתי את זה כדי לנקום באקסית שלי, איבדתי כיוון", הסביר מוריסון לחוקרי משטרת בת ים, "אני שפוי לגמרי, לא חולה נפש. מצטער מעומק ליבי על מה שקרה, לא יודע מה קרה לי באותן דקות. עשיתי טעות גדולה, כואב לי על הכלב. זה יצא משליטתי".

ד"ר דגנית בן דב מאגף רווחת בעלי חיים במשרד החקלאות, מי שטיפלה בסטאר עם הגיעו למתקן המוגן, סיפרה ב"חדשות הבוקר": "הכלב מרגיש טוב מאוד. אתמול הוא טייל, שיחק עם כלבים אחרים בהנאה ובאופן מאוד מפתיע, לא איבד אמון בבני אדם. הוא מאוד ידידותי ולא מפחד מאנשים, ניגש אל כל אחד עם זנב מכשכש ומלקק, יש לו אופי מדהים".

באיזה מצב הוא היה כשקיבלתם אותו?
"זה מפתיע - מהרגע הראשון הוא היה במצב גופני ובמצב נפשי טובים מאוד. הוא קצת נבהל בהתחלה, אבל בעיקר בגלל ההמולה וריבוי האנשים מסביבו. כמו בבני אדם, לכל כלב יש את האופי שלו וכל אחד מגיב לדברים בצורה אחרת. הכלב הזה קיבל כנראה בסיס מאוד טוב כשהיה צעיר וממשיך לתת אמון בבני אדם וליהנות מחיבוקים וליטופים".

התעללות בכלב בבת ים (צילום: משרד החקלאות)
התעללות בכלב בבת ים | צילום: משרד החקלאות

זה חריג אצל כלבים שעברו התעללות כל כך קשה?
"זה מאוד תלוי באופי של הכלב, כל אחד מגיב אחרת. רוב המקרים של פגיעה בבעלי חיים שאנחנו נתקלים בהם הם לא התעללות חמורה כמו זאת לשמחתנו, אלא הזנחה - בתי גידול פיראטיים, אנשים שלוקחים כלב ומחזיקים אותו קשור בחצר או סגור במחסן. בכלבים האלה בדרך כלל רואים בעיות אופי".

רבים מבקשים לאמץ את סטאר.
"תודה למאות האנשים שרוצים לאמץ, יש מאות כלבים שמחכים לבית חם. מבחינה משפטית, סטאר הוא חלק מהעדויות ולכן הוא לא יכול להיות מועבר כרגע לאימוץ. בסיום הטיפול הוא יוחזר לעמותה שממנה הוא אומץ והם יימצאו לו בית חם ואוהב".