שבע שנות מאסר נגזרו אמש (ב') בבית המשפט המחוזי על המורה שאול שמאי, שפגע מינית בתלמידי בית ספר בתל אביב. הורי בית הספר מתחו ביקורת על חומרת העונש שנגזר עליו במסגרת הסדר טיעון והבוקר הגיעה אמא של אחד מהם, א', לראיון ב"חדשות הבוקר".

"אנחנו בשוק, ציפינו לענישה הרבה יותר קשה, מאוד הופתעתי", הגיבה אמו של התלמיד על העונש. "פגשתי במקרה שוטרת שמלווה את החקירה והיא אמרה לי שהוא מתחרט והולך לטיפולים, אבל אני לא קונה את זה וחושבת שזה נעשה רק כדי לקבל הקלה בעונש".

א' סיפרה גם על הרגע בו החלה לחשוד שמשהו קרה לבנה. "כשהמורה היה מתקשר אלינו הביתה כל הזמן ואומר כמה הילד מדהים התחלתי לחשוד. הבן שלי נהפך לעצבני ולחוץ, בחלומות הכי פרועים שלי לא יכולתי לנחש מה קרה. אני יודעת שהוא ראה את שאול שולח ידיים לבנות ואז עשה את אותם הדברים בבית לאחים הקטנים שלו. כשהבחנתי בזה הסברתי לו שלא מתנהגים ככה והוא נאטם. לקחנו אותו לפסיכולוג והוא אמר לה שלא יספר את מה שעבר עליו. קצת לפני שהכל התפוצץ הבן שלי נתן לשאול אגרוף לפרצוץ כי הוא הבין שמשהו פה לא בסדר. פדופילה היא הדבר האחרון שאתה מצפה לו כשאתה שולח ילד לבית הספר. בכיתה שלהם הבנים אומרים לבנות 'בואו לכיתה שאול מחכה לכן'. חשבתי להעביר את הבן שלי בית ספר אבל הוא אמר לי 'אמא לא עשיתי שום דבר רע ואני רוצה להישאר עם החברים שלי'. סיפרתי לו על העונש והוא אמר לי אמא זה לא מעניין אותי, אבל אני יודעת שהוא כן חושב על זה".

עורכת הדין דפנה הולץ-לכנר המייצגת את ועד ההורים בבית הספר הוסיפה: "ציפינו לעונש של עד 15 שנות מאסר. לא צריך היה לעשות איתו עסקת חבילה שמקצרת את העונש. עוד 3-4 הוא (שאול שמאי) כבר יילך הביתה כי שנת מאסר אחת הוא ריצה בינתיים. הילדים האלה יסבלו כל החיים שלהם ממה שקרה. חשוב לזכור שהמורה כבר הורשע בעבר, אבל משרד החינוך איפשר למורה כזה להיכנס לבית ספר חדש. המנהלת הדריכה את הילדים לא לספר על מה שקרה ופעלה בניגוד עניינים לטובת עצמה ולא למען הילדים". הורי בית הספר עומדים להגיש עתירה לבג"ץ נגד משרד החינוך והמנהלת כדי להביא להפסקת תפקידה ולשינוי נהלים.

ממשרד החינוך ממסר בתגובה לדברים:

"משרד החינוך פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו, מכוח הדין, על מנת להבטיח את מוגנותם ושלומם של כלל התלמידים במערכת החינוך. יובהר שהמשרד שינה השנה את ההנחיות להעסקת ממלאי מקום. בהתאם לנוהל החדש, על מנהל בית הספר לבדוק מראש במערכות המשרד אם ממלא המקום מאושר לעבודה. אם הוא לא אושר, אסור להעסיקו. לקראת שנת הלימודים הנוכחית ערך המשרד בדיקת רישום פלילי לכל עובדי ההוראה וממלאי המקום. עובד שנמצא לו רישום פלילי – העסקה שלו נחסמה באופן מיידי".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12