12 שנים אחרי רצח תאיר ראדה והפרשה ממשיכה להסעיר את דמיונם של רבים. אתמול חלה התפתחות נוספת בפרשה כאשר עורכי דינה של א"ק ביקשו מהפרקליטות לסגור את התיק בעניינה

"הגיע הזמן ששי ניצן והפרקליטות במדינת ישראל יתנו תשובות ברורות ואמיתיות, שיסתכלו לי ולציבור בגובה העיניים ויגידו מה קורה בתיק רצח תאיר ראדה", אומרת הבוקר אילנה ראדה, אימא של תאיר, "לא ייתכן שהשכם וערב קמות כל מיני ראיות שיש עליהן ביסוס, כולל על א"ק ושום דבר לא נבדק, זה מוזר".

א"ק אומרת שעושים לה עוול ושיש בכלא רוצח מורשע.
"אני יכולה להבין אותה מאוד. אם יש תיק שאומרים בוודאות מלאה, בשלוש ערכאות, שזדורוב הוא האשם המוחלט, איך יכולים להשאיר תיק מקביל אליו ולהאשים אחת בשם א"ק שהיא הרוצחת? מצד שני, הולכים ונבדקים דברים בהקשר אליה ובהקשר לרצח, הזוי מאוד. מה הבעיה לעשות לה דנ"א ופוליגרף כמו שצריך? לקחת אותה כמו כל חשוד אחר ולפסול את האשמה כלפיה?".

יצא לך לפגוש את א"ק?
"ניסיתי לדבר איתה לפני כחצי שנה. היא אמרה לי שהיא מסרובת לענות לי מגלל שהעניין עומד ותלוי נגדה".

מה רצית לומר לה?
"רציתי להגיד לה חד משמעית 'בואי תעשי בשבילך את הבדיקות ותוכיחי לכולם שאת זכאית'".

בתקופה האחרונה אילנה עורכת חקירה משלה שמטרתה, לדבריה, לגלות מי הרוצח האמיתי של בתה. היא עוברת על חומרי החקירה ומחפשת ראיות שלא נבדקו על ידי המשטרה ולא הובאו על ידם לבית המשפט. לטענתה, הממצאים שגילתה מעלים את החשד שאחד התלמידים שלמד עם תאיר הוא שביצע את הרצח. "יש לי תחושות אחרות, כיוונים אחרים. לא אתן שמות ולא אביא ספוקלציות, אבל יש ספק גדול מאוד שזדורוב רצח את תאיר".

את אומרת שיש לך כיוון חדש לרוצח, שהוא לא זדורוב ולא א"ק?
"נכון. אלה דברים שלא נבדקו ואנחנו היום בודקים אותם ממש בפינצטה. אנחנו דולים מידעים מתוך התיק, דברים שהועלמו ביודעין ולא הובאו בפני בית המשפט".

איך הגעת לאותם חשודים?
"לקחנו את חומרי החקירה ולאט לאט עשינו פאזל, חיברנו ראיות, פלט חקירה של תלמיד זה, של תלמיד אחר. היום אנחנו אפילו כמעט בסיום של להוציא עוד פוסט אחד בהקשר של איך תאיר הגיעה בכלל לשירותים. אנחנו דולים מתוך דברים אמיתיים שנמצאו בכלל החומרים שהיו בידי המשטרה והפרקליטות".

את רומזת שתלמידים מבית הספר פיתו את תאיר להגיע לתא השירותים? מישהו מהתלמידים עשה את זה?
"נכון. אני לא רשות שופטת ולא רשות חוקרת לצערי, תאמין לי שאני מתאפקת מאוד ושומרת שלא לעשות טעויות ולא להציב אדם באשמה, לא לצאת בהצהרות שמאה אחוז הוא הרוצח, עד שלא אשלים את החקירות שלי עד תום. אבל במקביל לזה אני מנסה לייצר לחץ ציבורי ומוצדק לפתיחת תיק החקירה".

את תומכת בקיום משפט חוזר לזדורוב?
"אני תומכת בחקירה חוזרת של כל תיק החקירה. אני חושבת שיש שם מספיק ראיות וכל מיני דברים שלא נבדקו עד תום. זה צריך להיפתח על אפם ועל חמתם של כל הגורמים הקשורים למערכת המשפט בישראל".