קבינט הקורונה מעלה הילוך בניסיונות למנוע את הסגר בחגים, זאת בעקבות התחזית הקודרת של משרד הבריאות שלפיה, בסוף אוגוסט צפויים 2,400 מאושפזים, מתוכם 1,600 חולים קשה. בממשלה גיבשו תוכנית חירום להעלאת סף הספיקה של בתי החולים, במסגרתה יוספו תקנים למיטות, יתוגבר צוות הרופאים והאחיות ומעבר לאשפוזי בית.

בנוסף לכך, בישיבת הקבינט הלילה אושרו הגבלות נוספות שייכנסו לתוקפן מהשבוע הבא: התו הירוק יורחב לכלל המשק החל מגיל שלוש ויחול בין היתר בבריכות שחייה, חדרי כושר, אירועי תרבות ומלונות. בדיקות לגילי 12-3 ייעשו במימון המדינה, ולבני 12 ומעלה - במימון פרטי. התו הסגול יחזור לקניונים ולחנויות ויכלול בדיקות חום והגבלת תפוסה. באשר להתקהלויות באירועים המוניים, יתאפשר 1,000 איש במקום סגור, 5,000 בפתוח.

פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, תוקפת בחריפות את התנהלות הממשלה ואומרת כי מדובר בצעדים מבולבלים שנעשו מאוחר מדי. "הנחיות הממשלה פרטניות מדי, זגזגניות ומתקבלות לאט מדי", תקפה פרופ' סצדקי, "אנשים מבולבלים מההנחיות - אם אני מחוסנת ומותר לי להתקהל בכל מיני מקומות בגלל התו הירוק, אז למה פתאום את רוצה שאעטה מסכה ולמה חזר פתאום התו הסגול? החיסון לבדו לא מספיק כרגע, צריך שילוב אסטרטגיות".

איך צריך לפעול אחרת בעיניך?
"התו הירוק לבדו לא מספיק. המסר צריך להיות - חיסונים, הקפדה על בדיקות ובידודים - שגם פה יש הרבה תיקונים שצריך לעשות - ולדאוג לביטחוננו על ידי הימנעות מקרבה לכמות גדולה של אנשים. יש לצמצם את כמות האנשים שאנחנו מתרועעים איתם ולהקפיד על מסכות. אני מברכת על התו הסגול, אבל התקהלות של 1,000 אנשים במקום סגור זה הרבה מדי. אין לזה משמעות אפידמיולוגית מספיקה".

בתוך כך, שרת הכלכלה והתעשייה וחברת קבינט הקורונה, אורנה ברביבאי, מעריכה הבוקר כי בעזרת הצעדים שהתקבלו הלילה יהיה ניתן למנוע סגר. "תכלית הקבינט היא למצוא את נקודת האיזון המיטבית בין הרצון למנוע תחלואה, לבין הצורך לאפשר איכות חיים מלאה לציבור", אומרת ברביבאי, "ההחלטות מאתמול מידתיות, הרחבת התו הירוק הכרחית ונעשתה אל מול החלופה של סגר".

הציבור עייף, לא בהכרח שומר על הגבלות. זה קשור גם לחוסר אמון בממשלה.
"מה זו האופציה להיות עייף? אל מול מה, מול הבחירה לחיות? אנחנו כממשלה, וזה אתגר עצום, צריכים לייצר את אותו אמון בסיסי שאומר - זה לא שהממשלה צריכה לרדוף אחרייך, אתה לא פטור מלעשות את מה שמצופה ממך. צריך לדבר יותר בשיח של אחריות אישית של כל אחד מאיתנו כלפי עצמנו וילדנו".

מה עמדתך בנוגע לחתונות? צריך לאפשר את קיומן?
"יהיו חתונות, לאף אחד אין כוונה לבטל. כן נכון לקבוע מגבלה לכמות התפוסה, כפי שהתו הסגול עושה זאת לגבי המסחר. אני בעד לאפשר לאנשים צעירים להתחתן, יש כאלה שכבר פעם שלישית קובעים מועד ונדרשים לדחות שוב ושוב. צריך לייצר להם ודאות ולקבוע כללים של שמירה על בטיחות בתוך החתונה".