סערה גדולה בכנסת בעקבות נפילת חוק האזרחות. הממשלה חטפה הבוקר (שלישי) מכה קשה עם נפילת החוק בשל התנגדות חברי הכנסת מהליכוד, הציונות הדתית, הרשימה המשותפת והמפלגות החרדיות. עמיחי שיקלי מימינה חצה את הקווים, הצביע גם הוא נגד החוק ובכך הוביל לתוצאה 59-59.

בין חברי הקואליציה לאופוזיציה חילופי האשמות קשים בעקבות נפילת החוק. "האופוזיציה, בהובלת ביבי וטיבי, פגעה פגיעה ישירה בביטחון ישראל והפקירה את גבולותיה", תקפו בימינה, "ככה נראית פוליטיקה קטנה על חשבון אזרחי ישראל. מבחינת ביבי, אם הוא לא בשלטון - שהמדינה תעלה באש".

בליכוד טענו הבוקר, "עסקה מושחתת נתפרה בחשכת הלילה בין בנט, לפיד ושקד לבין רע"ם ומרצ. היא התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו. בנט ולפיד רצו לקנות שני קולות של רע"ם תמורת הכנסת אלפי אנשים שהיו מעמידים בסכנה את זהותה הציונית וביטחונה של מדינת ישראל".

בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", תקפה בחריפות שרת המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן את חברי הליכוד: "זה עוד שיא בהדרדרות של הליכוד. אין גבול לבושה. החוק הגיע לכנסת דרך ראש הממשלה לשעבר נתניהו, בתמיכת חוות דעת של השב"כ. הוא עובר מעל לעשור בכנסת כדבר שבשגרה, מונע איחוד משפחות אוטומטי כדי למנוע כניסת מחבלים למדינת ישראל. הליכוד, ימין מלא מלא, הצביע עם המשותפת כי מה שחשוב לו זה הפוליטיקה והכיסא שלו, ולא האידיאולוגיה. חבל, נחצה כאן גבול. זאת בושה גדולה לליכוד".

זאת פאדיחה לקואליציה, שבמבחן הראשון שלה לא הצליחה לגייס רוב.
"האופוזיציה לא הצליחה לבלום הרבה חוקים שהתחלנו להעביר בכנסת. אני חושבת שהליכוד והעומד בראשה הוכיחו היום פעם נוספת שהפוליטיקה היא מעל לכל בשבילם. יש קווים אדומים. ישבתי בכנסת כשכחול לבן לא הייתה חלק מהממשלה ותמיד הצבענו בעד חוקים מהסוג הזה, חוקים שנוגעים לביטחון המדינה. לא משחקים עם זה. לראות היום את צהלות הליכוד יחד עם המשותפת, הבושה היא שלהם".

אם מנסור עבאס היה מביא את ארבע האצבעות של רע"ם, זה לא היה קורה.
"מצד שני רע"ם לא הצביעה נגד, שניים הצביעו בעד ושניים נמנעו. מה שקרה היום זה אירוע מאוד מצער, אבל בסוף הממשלה הזאת עובדת. יש מינויים של שגרירים, אישרו את תקנון הממשלה, עובדים מסביב לשעון על תקציב, יש קבינט קורונה. מתעסקים במהות. צריך לשים מראה ליושב ראש הליכוד ולליכוד ולהגיד להם - הגזמתם, יש דברים שהם מעל הפוליטיקה. אבל בליכוד אין גבולות. גם להכניס מחבלים למדינת ישראל, הכל כשר בשביל הכיסא ובשביל הפוליטיקה. אני חושבת שזה חמור מאוד".

זו לא הייתה חובבנות מצידכם להסתמך על שיקלי? הוא הוכיח פעם אחר פעם שאי אפשר לסמוך עליו.
"אני חושבת שחבר הכנסת שיקלי צריך לעשות חשבון נפש. עושים עליו מניפולציה מאוד גדולה מצד הליכוד. אני לא יכולה להבין דפוס הצבעה כזה, בחוק שהוא כל כך נדרש למדינה. לבוא ולשחק משחק פוליטי? שיעשה חשבון נפש".