אתגר חדש ומסוכן באפליקציית טיק טוק הפופולרית בקרב ילדים ונוער בישראל, שולח את משתמשי האפליקציה להיעמד מול המצלמה בשלשות ולקפוץ ביחד באוויר, כששניים מהמשתתפים אמורים להכשיל את המשתתף השלישי ולגרום לנפילתו. המשתתפים באתגר נופלים על הגב והראש, מה שמוביל לפעמים לפציעות קשות.

כך קרה לנער בן 17 שאושפז בבית החולים שערי צדק אחרי שהופל על ידי חבריו על הרצפה במהלך האתגר וסבל כתוצאה מכך מחבלת ראש קשה ומפרכוסים. בשיחה עם תחקירנית "חדשות הבוקר" שיחזר הנער את שאירע: "החברים אמרו לי, 'בוא נראה אם אתה מגיע לכזה גובה, תעשה קפיצה'. קפצתי, נפלתי אחורה ואז אני לא זוכר כלום".

הנער טען כי חבריו נבהלו מאוד כשראו אותו מפרכס על הרצפה: "באו טיפול נמרץ, החברים חשבו שאני מת להם בידיים. חבר אחד אמר שהוא קיבל טראומה מזה שכאילו מתי לו בידיים. הוא לא היה רגוע עד שלא ראה אותי שלם. עכשיו אני יותר טוב, הולך לבית הספר כרגיל, אבל המסר הוא, אל תעשו את זה, זה יכול היה להיגמר ממש גרוע. מאז שזה קרה אף אחד אצלנו לא יעשה את זה בעתיד, בחיים".

בהודעה מיוחדת שהפיץ שר החינוך רפי פרץ בקרב בתי הספר הזהיר מפני הסכנות שבאתגר החדש. "במערכת החינוך אין מקום לביצוע אתגרים מהסוג הזה, הכוללים סיכונים פיזיים ונפשיים רבים", כתב פרץ.

כוכבת הטיק טוק אנג'ל ברנס הדפה את הביקורת שמושמעת נגד האפליקציה: "אני לא חושבת שהטיק טוק היא אפליקציה נוראית, זה לא דבר מזעזע כמו שאומרים. הרבה ילדים הצליחו להתגבר על חוסר ביטחון ולהשתחרר בזכות האפליקציה הזאת", טענה ברנס והוסיפה, "כן, הוסיפו כל מיני טרנדים ואתגרים, אבל זה לא אמור להיות מסכן חיים. האתגר מזעזע וחסר אחריות, ילדים צריכים להיות עם הראש על הכתפיים ולהבין שלא עושים דברים כאלה, אבל חשוב לציין שהם רק ילדים והם לא הבינו מה הם עשו".