כ-700,000 תלמידים מתוך 1,900,000 שנדרשים לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע במסגרת מתווה הבידודים החדש במערכת החינוך, נבדקו בכל סבב בדיקות ומילאו את פרטיהם בפורטל - כך לדברי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. עם זאת, בזכות הבדיקות האלו התגלו נכון לאמש (שבת) בשעה 21:00 בערב כ-17,000 מאומתים חדשים.

"אלה 700,000 ילדים שלפני שנכנס המתווה לתוקף לא היו צריכים בכלל בדיקות כדי להגיע לבית הספר", אמרה השרה לניב רסקין, "הבדיקות הן שכבת הגנה מאוד משמעותית עבור הילדים ועבור הצוותים. אתמול עד השעה תשע בערב, מתוך 130,000 בדיקות, כ-17,000 ילדים נמצאו מאומתים. אילולא המתווה הזה הם היו מגיעים היום לבית הספר, סביר להניח שחלקם הגדול הוא א-סימפטומטי. הם לא היו יודעים שהם חולים".

בסקרים האחרונים שנערכו על תפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה, 65% השיבו כי לדעתם תפקוד שרת החינוך רע, לעומת 28% בלבד שחשבו שתפקודה טוב. שאשא ביטון, שבתקופת כהונתה כיושבת ראש ועדת הקורונה בכנסת נחשבה לאהודה ומאז התמיכה בה בציבור נמצאת בירידה, התייחסה לכך.

"אני עושה את מה שהאמנתי בו לאורך כל הדרך. אני בעד למצוא את הדרך לחיות לצד הקורונה וזה מה שעשיתי בחודשים האחרונים. יש פייק ניוז שרץ במשך הרבה מאוד חודשים, מעולם לא אמרתי שהחיסון הוא פשע. מתוך הכרתי את המציאות במערכת החינוך, ביקשתי לאפשר לילדים לקבל את המעטפת החינוכית הרגשית שהם כל כך זקוקים לה בשעות הלימודים. לפני שנכנסנו לשנת הלימודים ידעתי שהילדים יגיעו עם מצוקות רגשיות מאוד גדולות, והתייחסתי ללחץ החברתי ולמה שהם חווים מבחינה רגשית. הפכו את זה למשהו שקשור לחיסונים עצמם. לא התנגדתי לחיסונים, התחסנתי וגם משפחתי התחסנה. זה קמפיין שהתחיל במערכת הבחירות על ידי הליכוד ומי שעומד בראשו, זה נצרב בתודעה".

בכירים במשרד החינוך ובמשרד הבריאות דיברו על כך גם כן, לא רק הליכוד.
"היה נוח לרכב על הגל הזה. ברור לחלוטין שזה קשקוש מקושקש, גם נושא הכחשת הקורונה וגם נושא החיסונים. כל מי שרצה לעקוץ אותי נגע בבטן הרכה של הסיפור הזה. כשנלחמתי שתיפתח שנת הלימודים השיח באולפנים היה של הכחשה וחוסר אחריות, אבל כולנו יודעים שזה היה המעשה הנכון. על הכיתה הירוקה דיברתי עוד בחודש יולי, אמרו שזה חוסר אחריות, שאני לוקחת סיכונים ושזה בא ממקום של הכחשה והנה כעת כולם מבינים כמה חשוב שיהיה מודל שיצמצם את הבידודים במערכת החינוך".

שאשא ביטון התייחסה לסקר שפורסם הבוקר ב"חדשות הבוקר", שלפיו 90% מהישראלים חושבים שהממשלה לא עושה מספיק כדי להילחם ביוקר המחיה. "יש דיונים רבים בממשלה, עושים מאמצים רבים כדי להתמודד ולמנוע את גל עליית המחירים", אמרה השרה, "אני יכולה להבין את הציבור שנמצא כרגע במצוקה מאוד גדולה ושזו החוויה שלו, נמשיך לפעול ואני מקווה שהתחושות האלה ישתנו בהמשך".

התחלתם לפעול רק אחרי שראיתם את המחאה הציבורית.
"השיח היה קיים בממשלה עוד לפני כן, רצינו לעשות את הצעדים בצורה הנכונה. חשוב לפצות את מי שצריך וזה גם הכי קל לבוא, לתת לכולם ואחר כך להתחשבן, אבל אנחנו רואים שהיום יש בעלי עסקים שנדרשים להחזיר כספים שנתנה הממשלה הקודמת. אנחנו רוצים להיות יותר מדויקים. נכון, זה לוקח קצת זמן אבל נעשה את מה שנכון עבור הציבור ונפעל למען בלימת המחירים. הממשלה לא אדישה לגל ההתייקרויות, אני רואה את מה שקורה סביב שולחן הממשלה מבחינת הדיונים והצעדים שרוצים לנקוט כדי לבלום את גל ההתייקרויות ואני מקווה שהציבור יראה את הפירות של הצעדים האלה בזמן הקרוב".