ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא אמש (שלישי) בכנס הליכוד במגדל העמק להסיר את צו איסור הפרסום מהקלטות אשכנזי-מנדלבליט, וטען כי אחרי שההקלטות יתפרסמו, גבי אשכנזי יאלץ לפרוש מהפוליטיקה. לדברי נתניהו, בהקלטות הרמטכ"ל לשעבר נשמע מתבטא בחריפות נגד העדה הדרוזית: "אלה אמירות מזעזעות, זו בושה", אמר ראש הממשלה.

הבוקר, אשכנזי הכחיש את טענות ראש הממשלה: "מי שמכיר את ההקלטות יודע שמדובר בשקרים, אני לא רוצה להיגרר אחרי ההסתה וההשמצות האלה", טען בכיר כחול לבן, "יחסי עם העדה הדרוזית ידועים לכולם, אני מרגיש שאני דרוזי בעצמי. בהפגנה הגדולה של הדרוזים על חוק הלאום באתי לשם, זה היה עוד לפני הפוליטיקה. הדרוזים שאלו אותי אז איך מפרידים בין לדם לדם, אמרו שחוק הלאום של ביבי פוצע אותם ומפריע להם".

"אמא שלי עלתה מסוריה ומי שהביאו אותה ארצה וחצו איתה את הגבול, אלה הדרוזים", המשיך אשכנזי, "אני מרגיש חלק מהם. אלה ספינים שנועדו לשרת מטרות של בחירות. אין תהום שביבי לא מוכן לרדת אליה, אם הוא לא מתבייש בעצמו אני מתבייש בשבילו. הוא אמר שאני לא יכול להיות בפוליטיקה, אבל הוא ועוד קומץ אנשים יודעים בדיוק מה הוא אמר לי ממש לאחרונה, לפני המינוי של בנט. הוא רצה שאהיה שר ביטחון לכל הקדנציה, לארבע שנים".

הוא הזמין אותך לפגישה או שזו הייתה בכלל יוזמה שלך, כפי שטוענים בליכוד?
"זה ספין, קשקוש. אני לא חיזרתי אחרי אף אחד, מי שקרא לי זה נתניהו, לא פעם ולא פעמיים. נתניהו בא אלי, אני לא באתי אליו, זה עוד סיפור מבית מדרשו של נתניהו. הוא קרא לי, איתו דיברתי, הוא הציע לי את זה, נקודה".

אשכנזי התייחס לטענת הליכוד, כי נתניהו הוא זה שלא רצה אותו כשר ביטחון בגלל תוכן ההקלטות: "סרקו את כל ההקלטות שלי, כל מה שהיה קשור לפרשה פורסם. היה ערוץ תקשורת שערער על זה, זה נדחה בשלוש ערכאות. השופט סולברג אמר שזכות הציבור לדעת, שבית המשפט לא מזלזל בה כמובן, מוצתה. מותר שתהיה פרטיות. אתה היית מוכן שכל מה שאמרת בשלוש השנים האחרונות בטלפון שלך יתפרסם?".

איך אתה מסביר את המתקפה החזיתית הזאת עליך?
"הם פשוט מפחדים, הם מבינים שאני פופולרי ושזו מטרה ראויה. זו הסיבה שהם מתעסקים איתי. אני לא מתרגש מזה, אני מסתובב בארץ ורואה איך מקבלים אותי, אני לא מודאג ממעמדי הציבורי".

ועם זאת, לפי כל הסקרים האחרונים, כחול לבן מאבדת שלושה-ארבעה מנדטים. מה קרה?
"הקרב הוא צמוד, הסקר האמיתי יהיה ביום שני. אנחנו אומרים לציבור, מי שרוצה שינוי צריך להצביע לכחול לבן. זו הדרך היחידה להביא להכרעה. רק בתל אביב למעלה מ-150 אלף איש לא הצביעו בבחירות האחרונות. אם לביבי יהיה מנדט אחד יותר, הוא יישאר. אנחנו חושבים שהוא לא יכול לנהל את המדינה מספסל הנאשמים".

ועדיין, במידת ההתאמה לראשות הממשלה, לנתניהו יש פער גדול.
"זה בדיוק הקו שלנו, שמי שלא רוצה בחירות רביעיות צריך להצביע כחול לבן בקלפיות. אנחנו חורשים את הארץ כדי לשכנע את הציבור שמי שרוצה ממשלה ממלכתית ומאחדת, לא מפלגת ומשסה, צריך להצביע לנו. אנחנו אלטרנטיבה שלטונית, בפעם הראשונה יש אפשרות לבחור אחרת".

מהי העמדה האמיתית שלכם לגבי הרשימה המשותפת? תסכימו להקים ממשלה שתחיה על התמיכה שלה?
"אנחנו מאמינים ש-20% מהציבור, האזרחים הערבים, הם אזרחים שווי זכויות. חלקם אגב מצביעים לנו. מצד שני, אנחנו לא יכולים לשבת בשולחן הממשלה עם הנהגה פוליטית שתומכת בטרור ולא מגנה טרור. אנחנו לא מדברים לא על תמיכה ולא על הצטרפות, נקודה. לא נשב עם המשותפת. אנחנו רוצים ממשלת אחדות. אני לא מתרגש ממה שאומרים ראשי המפלגות של בלוק הימין בחוץ, אנחנו מדברים איתם בחדרי חדרים ובחדרי חרדים ואני בטוח שהם יגלו אחריות. אם נהיה המפלגה הגדולה נוכל להקים ממשלה".

בממשלה שאתה מתאר, בנט ושקד בפנים?
"בפירוש כן, אני מסכים שהם יישבו סביב שולחן הממשלה".