מיקי גנור, עד המדינה בתיק הצוללות, נעצר אמש (שלישי) אחרי שהחליט לחזור בו מגרסתו ולבטל את הסכם עד המדינה.

מהן ההשלכות של המהלך של גנור על תיק הדגל של הפרקליטות והאם ההסכם עמו צפוי להתבטל? זה מה שהוביל לצעד הדרמטי של עד המדינה.

מתברר מסביבתו של גנור, שבמשך תקופה ארוכה הוא חשב שהסכם עד המדינה עושה לו עוול גדול. גנור תפס את עצמו בתור איש עסקים ממולח ואסרטיבי, אולי בעיניי עצמו כמו "קומבינטור" קטן שפילס לו את הדרך באופן חמקמק.

כשהוא יצא מחדר החקירות הוא הבין שבציבור בישראל ובקרב משפחתו והסביבה שלו הוא נתפס כאחד שעבר עבירות של בגידה במדינה, לא עבירות שחיתות.

הוא נתפס פתאום ברחוב כמו נחום מנבר, גונן שגב וקלינגברג, כאילו בגד בגידה עצומה בביטחון המדינה, עבירות שהוא כמובן לא נחשד בהן. בסופו של יום הוא החליט: אמות על החרב, לא שיחדתי איש.

גנור. בוטל ההסכם (צילום: אילן אסייג, חדשות)
צילום: אילן אסייג, חדשות

כולם מבינים את המשמעויות: יש פה התאבדות משפטית דרמטית גדולה מצידו של גנור. גנור יהפוך לנאשם מספר אחד.

הוא יעמוד על הדוכן ויגיד: "כן, שילמתי לצ'ייני מאות אלפי שקלים, ניהלתי שיחות עם שייקה ברוש ושילמתי לדוד שרן ואחרים, אבל בעבור דמי ייעוץ. לא שיחדתי בכירים במערכת הביטחון, את המילים האלה לא אוציא מהפה שלי".

תיק 3000 קיבל מכה משמעותית. עד מדינה מלכתחילה הוא עבריין, מתייחסים אליו כאל שקרן ולכן בית המשפט הרים קשיים כדי לקבל את העדות שלו.

בכירים במערכת המשפט מזכירים לנו שיש בתיק הזה גם ראיות אובייקטיביות עצמאיות שמסתדרות עם הגרסה הקודמת שמסר גנור. יבואו ויאמרו: "אנחנו מבקשים לקבל את העדויות שלו במשטרה, להסתמך עליהן ועל הראיות שמדברות בעד עצמן".

אילו הייתי חוקר או פרקליט הייתי אומר לעצמי: אולי מישהו הגיע לעד, אולי מישהו שיחד אותו או הפעיל עליו לחצים פסולים. עצרו אותו כיוון שאו שהוא שיקר במשך כל עשרות החקירות שלו או שהוא שיקר אתמול.

זו לא פליטת פה כשאתה משקר שקר כזה בתיק כזה. יש חשד משמעותי בעניינו שזה שיבוש מהלכי משפט, זה החשד החדש שנחקר בעניינו וכמובן שמנסים לבדוק האם הגיעו לעד.