ירי הרקטות לעבר ערי הדרום נמשך, כשנכון לשעה זו כ-250 רקטות נורו על ידי מחבלי החמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. מוקדם יותר הבוקר, מטח כבד לעבר העיר אשקלון - שני מבנים ספגו פגיעה ישירה, שישה ישראלים נפצעו, מתוכם שניים במצב בינוני וארבעה קל, ביניהם גם ילדים. נזק כבד נגרם לבית פרטי ולבניין מגורים בעיר.

אחת מנפגעות החרדה כתוצאה מהאירוע היא אלכסנדרה סקופר, תושבת אשקלון בת 19, שהייתה בסמוך לבית הפרטי שהופצץ ופונתה לבית החולים ברזילי. "בגלל שהעירייה לא פתחה בזמן את המקלטים אצלנו בשכונת עתיקות באשקלון, היינו צריכים ללכת לממ"ד השכונתי בשכונת נווה דקלים", שיחזרה סקופר ב"חדשות הבוקר", "הייתה אזעקה, וברגע שהיא נעצרה שמענו את השריקה. הרקטה נפלה שנייה ממני והיה פיצוץ".

פגיעת רקטה בבית באשקלון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
פגיעת רקטה בבית באשקלון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

"אני נמצאת בשוק, הגעתי לבית החולים עם התקף חרדה מאוד קשה", תיארה סקופר, "זאת לא הפעם הראשונה שנופלת לידי רקטה, ולצערי זאת גם לא תהיה הפעם האחרונה. אי אפשר להתרגל למציאות הזאת, כי ארגוני הטרור יכולים להפתיע אותנו בכל רגע. זאת שגרת החיים שלנו. ברגע שראיתי את הרקטה, הפגיעה עצמה והרסיסים, זה החזיר אותי לרקטה הראשונה שנפלה לידי בעופרת יצוקה. זה גרם לי לפלאשבקים ולהיכנס להתקף חרדה יותר חזק".

לדברי סקופר, עיריית אשקלון לא פתחה את הממ"דים הציבוריים בשכונה שבה היא מתגוררת - מה שהעמיד אותה ואת שאר תושבי השכונה בסכנה אמיתית: "בשכונה שאני גרה בה אין מקלטים, אין כלום, אנחנו צריכים להילחם עם העירייה ופיקוד העורף כדי שייפתחו את הממ"דים. גם כשהם פותחים, הם פותחים מאוחר מדי. הגענו למצב שכל שכונת עתיקות מתפרקת לאלפי איזורים אחרים. רוב תושבי השכונה פשוט יצאו מהעיר, כי לא פתחו את הממ"דים".