מערכת "חי בלילה" מביאה למסך בחודשים האחרונים את הסיפורים הבלתי נתפסים של הישראלים בקולומביה, אבל הלילה (שלישי) נחשפים תיעודים בלעדיים ממה שהתרחש בקאסות של הישראלים בקרטחנה - מסיבות מין וסמים שכוללות קטינות מקומיות, אותן מארגנים קבוצת ישראלים שגרים שם. אמש, שוטרים חמושים פרצו את דלתות קאסה בנג'מין, הקאסה של הישראלים, ועצרו קבוצת ישראלים חשודה וכמה מהתיירים שבילו במקום. על פי דיווח מהחדשות בקולומביה, עד 37 שנות מאסר, זה העונש הצפוי ל- 18 החשודים שנעצרו אמש, ביניהם גם ישראלים, בחשד לניהול רשת של סחר ב- 250 נערות, ככל הנראה בגילאי 12-16, שנלקחו בתעשיית הזנות המקומית. הפרשה נחשפה לראשונה על ידי מגזין mako.

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

על פי הדיווחים, הכנופייה הישראלית עבדה עם מדאם מקומית שאיתרה נערות בשכונות עוני, והבטיחה להן שדרוג בתנאי החיים ועתיד טוב יותר, אלא שמרגע שהן יוצאות מהשכונה הן נכלאות והופכות לשפחות מין עבור התיירים, שרובם ישראלים. אמש נעצרה אותה מדאם שפעלה בשליחותם של הישראלים שמנהלים את התעשייה המטרידה. מאחורי הפעילות, על פי החשד, עומד אסי מוש, ישראלי שנעצר לפני מספר חודשים והוסגר לישראל. מוש הוא הבעלים של קאסה בנג'מין המדוברת, ועל פי החשד הוא משך בחוטים גם אחרי שיצא מהמדינה. הרשויות בקולומביה דורשות את הסגרתו שנית והאינטרפול הוציא נגדו צו מעצר. עורך דינו מוסר שהחקירה החלה אחרי שהוא גורש, ולכן היא לא רלוונטית אליו.

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

המשטרה הקולומביאנית רישתה במצלמות צמתים מרכזיים בקרטחנה, על מנת למגר את הכנופיה הישראלית. במצלמות נתפסה מספר פעמים המדאם במהלך הפעילות, כשלידה עומדות הנערות, וכך נחשף המידע על אנשים נוספים שמעורבים, השיטה בה פעלו ומה הציעו לגברים.

ישראל חתן, כתב "חי בלילה" ששהה שבועיים בקאסה ותיעד כל רגע, מספר שכשזיהו שהוא ישראלי הכווינו אותו ישר אל קאסה בנג'מין. החיצוניות של המקום מטעה, מגן דוד על הקיר, צבעי כחול לבן בכל מקום, אוכל כשר והרבה ישראלים. לאווירה הזו מצטרפות גם נערות הליווי שגרות שם, בחדר משלהן, והישראלים קונים להן אוכל, סיגריות ושתייה. זו מערכת שעובדת באופן מסודר, מי שמקבל את האורחים הוא גם זה שמארגן להם סמים ומחבר בינם לבין הבחורות הצעירות ששוהות בקאסה. סדרת הכתבות המלאה תשודר בשבוע הבא ב"חי בלילה", ותחשוף לעומק איך הפעילות של הישראלים נראית מבפנים, מתוך קאסה בנג'מין.

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12