מותה הטרגי של אושר דרעי ז"ל, אלרגית לחלב שמתה לאחר שאכלה קינוח חלבי במסעדה, העלה את המודעות לסכנה המרחפת מעל ראשם של הסובלים מאלרגיות חריפות. בעקבות כך, עיריות הרצליה, כפר סבא, ראשון לציון, קריית מלאכי ואופקים החליטו לצייד את המסעדות ובתי הקפה במזרקי אפיפן, שיוכלו למנוע מקרים מצערים נוספים.

השבוע, בית המשפט בת"א העניק פיצוי בסך 180 אלף שקלים לנער אלרגי ללקטוז, שבשנת 2015 נחשף למאכל חלבי באירוע משפחתי במסעדת "מקום בלב" ברעננה. הנער, שהיה אז בן 12, חגג עם משפחתו במסעדה המקומית וממש לקראת סוף האירוע, ביקש לטעום מנה אחרונה מתוך קינוחי ה"פרווה" שהוגשו לטובת שומרי הכשרות - זאת אחרי שהוא וידא יחד עם הוריו כי אכן מדובר בקינוח פרווה.

אבל מיד לאחר שטעם מהקינוח בו כל כך חשק, חייו עמדו בפני סכנה ממשית. הנער סבל מהתקף אלרגי חריף שלווה במצוקה נשימתית חמורה. למרבה המזל, במקרה הזה הנער ניצל מכיוון שאביו שהה בזירה עם מזרק אפיפן בהישג יד. לאחר מכן הוא הובהל לבית החולים בו יצבו את מצבו והוא יצא מכלל סכנה.

"הטרגדיה של אושר דרעי זיכרונה לברכה החזירה את המשפחה כולה ליום הקשה שלהם, שבו בתוך חלון זמנים קצר וקטן כל כך, הילד שהיה אז בן 12 היה יכול למצוא את מותו בדומה לאושר", הצהירה עורכת הדין שמטפלת במקרה. "פסק הדין שניתן הטיל אחריות מלאה ובלעדית על בעל המסעדה, עובדה שמדגישה את החובה שקיימת על בעל שירותי הסעדה לשלומם של המבקרים במקום, כולל אדם עם אלרגיה".

עו"ד אורי ירון המייצג את מקום בלב מסר בתגובה:
"המקום הנתבע אינו כשר, ובמועד הזמנת האירוע לא נמסר כל מידע על אורחים בעלי אלרגיות. בהתאם למידע שהיה בידי המקום, הקינוח היה "פרווה", אך בדיעבד הסתבר כי הכיל כמות מזערית של אבקת חלב. הנפגע היה רחוק מאוד מלמצוא את מותו, הנזק שנגרם בסופו של יום היה קטן מאוד, והפיצוי בהתאם".