אפילו במונחים של מדינה מושחתת כמו הודו, התיעוד הזה יוצא דופן. לא בכל יום נתפס על חם הקצין המעוטר שהפיל את "מאפיית הסמים הישראלית בגואה" כשהוא מצולם מתנהג כאחרון העבריינים. זה קרה בחודש שעבר כאשר צוות של "עובדה" יצא להודו והתקין מצלמות נסתרות בדירה אליה הגיע הקצין. ראש צוות החקירה תועד על-ידינו כשהוא מקבל מתנות ומבקש שוחד מאחותו ומחברתו של דודו דריהם, מי שההודים מכנים "ברון סמים". לקינוח, הוא גם העניק להן חשיש שהוציא מכיסו.

כבר שנה שדודו דריהם כלוא בגואה. בלי משפט. זו הסיבה שהוא ואחותו הסכימו לשתף איתנו פעולה. הם סיפרו לנו בכנות יוצאת דופן על הימים בהם שלטו ברחובות אבל גם על הנפילה המפתיעה והכואבת. לפני 13 שנה הם הגיעו לראשונה לגואה. אח ואחות מבאר-שבע שמייד הרגישו כאילו הגיעו הביתה. מאז הם שם. הוא חי בבית מפואר על החוף, היא הקימה משפחה. אלה היו ימי הזוהר של הקומונה הישראלית בגואה. גרעין קשה של כ-200 ישראלים שהחליטו לתקוע יתד במדינה הטרופית והמטורפת הזו. המוקד שלהם היה הבית של דודו דריהם, "פופולארי יותר מבית חב"ד" כפי שמעידה האחות איילה. אבל ההודים טוענים שמהבית הזה שלט דריהם ברשת של מאות סוחרי סמים ומשוחדים בהם שוטרים, פוליטיקאים ועיתונאים.

אין תמונה
דודו דריהם

ובכל זאת, במשך שנים המשטרה המקומית לא הצליחה לגעת בו. הוא ניצח אותה בבתי משפט, התחמק מצווי הגירוש נגדו והפך לדמות מפורסמת בגואה. אבל לפני כשנתיים, מצאו ההודים פירצה. דריהם נעצר בעקבות שהייה לא חוקית במדינה. התברר שהוא חרג ממכסת הימים שהקציבו לו השלטונות ביום אחד בלבד. במשך שנתיים הוא ניהל משפט מתיש נגד השלטונות ההודים, והפסיק לטענתו לסחור בסמים כדי שיוכל לנצח במשפט ולעזוב את הודו שהפנתה לו את הגב. אבל אז נפלה עליו מכה נוספת. המשטרה עצרה אותו כשברשותו סמים. באופן משונה הוא נלקח להארכת מעצר דווקא בפני אותו שופט שדן בתיק הויזה שלו. דריהם ניסה לשכנע את השופט שתפרו לו תיק, אבל זה לא עזר. כעבור זמן קצר אותו שופט פרסם את גזר הדין של בתיק הויזה: דודו דריהם נשלח לשלוש שנות מאסר. שלוש שנים בגלל חריגה של יום אחד.

עכשיו, אחותו איילה חוזרת לגואה אחרי חודשים ארוכים בישראל. והיא חוזרת לגואה אחרת. כזו שכבר לא עושה כבוד לה או לאחיה. אפילו הקומונה הישראלית התפזרה לכל עבר. אבל בהודו, שום דבר לא הולך חלק. גם לא למשטרה. איילה מצליחה למצוא חורים מהותיים בחקירה, ויוצרת קשר עם ראש צוות החקירה ההודי. היא מקווה שהפגישה המתועדת תפיל את תיק החקירה נגד אחיה, והקצין אכן מספק את הסחורה.

איילה השיגה את הנקמה שלה. ראש צוות החקירה הושעה מהמשטרה בעקבות התמונות שצולמו במסגרת תחקיר "עובדה", אבל אחיה דודו דריהם עדיין נותר כלוא. לאחרונה גם הוגש נגדו כתב אישום על סחר בסמים, למרות הממצאים החדשים ששופכים אור חדש על התנהלות המשטרה המקומית. בינתיים דודו דריהם מתכונן לקרב האחרון שלו בגואה. קרב שבסופו ימצא את עצמו כלוא במשך שנים רבות בכלא בגואה או בחזרה בבית, בבאר-שבע. בכל מקרה, בהודו הוא לא מתכוון להישאר. 13 שנה אחרי שנחת בחופי גואה, דודו דריהם סוף סוף מבין שהמסיבה הגדולה הסתיימה.

עובדה, חמישי ב-21:15

>> פספסתם את הפרק? הפרקים המלאים של עובדה לצפייה ישירה

עוד בעובדה: א' ממשרד התחבורה מדברת בנות אלפרון כל כתבות 4 דקות