שלושה שבועות אחרי שכמעט ונרצחה אחרי בעלה, הגיע הרגע ששירה איסקוב כל כך חיכתה לו. שעות על גבי שעות של עבודה קשה באגף השיקום בבית החולים סורוקה התנקזו לרגע אחד: הרגע שבו סוף סוף פגשה את הילד שלה, בן פחות משנתיים, שהגיע לבקר אותה בבית החולים. הפעם האחרונה שראתה אותה הייתו בבית במצפה רמון, בלילה הגורלי שבו כמעט ואיבדה את חייה.

בערב ראש השנה האחרון, שירה איסקוב כמעט ונרצחה על ידי בעלה אביעד משה, בדירתם במצפה רמון. "כשעצמתי את העיניים ביקשתי מעדי, השכנה שתשמור לי על הילד", משחזרת שירה, "היא הבטיחה שהיא שומרת לי על הילד, ומבחינתי, ברגע הזה החיים שלי הסתיימו. הבנתי אז שאני הופכת להיות עוד אחת מהרשימה. רק כשהתעוררתי בבית החולים הבנתי שאני בחיים, ששרדתי. בבית החולים נתנו לי 20 אחוז לחיות, ואני כאן".

המצלמות של בן שני ותומר ממיה ליוו אותה במסע הפרטי שלה: מהרגעים הראשונים בבית החולים, כשרק התחילה את הדרך לשיקום, דרך החזרה הביתה לבית ההורים בכרמיאל, ועד הרגע הזה – שבו היא כבר מרשה לעצמה לחלום חלומות על החיים החדשים שלה, ושל הילד.

 

"אני לא מסתתרת, אני לא מתביישת, אני לא עשיתי שום דבר רע. למה אני צריכה להתבייש? אני עברתי את הזוועה הזו, ומי שהעשה את הזוועה הזו צריך להתבייש - אבל אני לא". כך, חמושה במילים הפשוטות והברורות האלה, מתייצבת שירה איסקוב בפנים גלויות מול מצלמות התוכנית "עובדה". במונולוג יוצא דופן, מתארת איסקוב את ניסיון הרצח שעברה על ידי בעלה אביעד משה בערב ראש השנה האחרון, בביתם במצפה רמון. היא גם מדברת בפתיחות ובכנות על מערכת היחסים בינה לבין אביעד משה, על השאלות שנותרו פתוחות, ועל הסימנים שהיא מנסה להבין האם הסתתרו שם.

בחלקו הראשון של סרטו של בן שני מתארת איסקוב את הימים שקדמו לאותו לילה בו התרחשה התקיפה וגם את האופן שבו התחילה התקיפה. כזכור, איסקוב כמעט ונרצחה על ידי בעלה בספטמבר האחרון. אביעד משה תקף אותה באמצעות מערוך וסכין, ודקר אותה פעמים רבות. שירה פונתה לבית החולים סורוקה, והתעוררה רק כעבור חמישה ימים. היא הועברה למחלקת שיקום והחלה במסע ארוך וקשה בחזרה לחיים. במקביל, ביקש אביעד משה צו איסור פרסום על זהותו. ההחלטה לאסור על פרסום שמו עוררה סערה ציבורית. רק לאחר הסערה, התהפכה ההחלטה. באוקטובר הוגש נגד אביעד משה כתב אישום ומשפטו עודנו מתנהל.

 משפטו של אביעד משה עדיין מתנהל. מטעמו נמסר כי הוא "מביע צער עמוק", כהגדרתו, ומוסר לשירה איחולי החלמה מהירה.


מוקדי הסיוע בנושאי אלימות במשפחה:

מוקד 118 של משרד העבודה והרווחה – פעיל 24 שעות ביממה
קו לפניה שקטה בהודעות טקסט – 0557000128
קו יעוץ וסיוע של ויצו לנשים נפגעות אלימות – 3980*