כבר בפגישה הראשונה איתן, הן שברו את כל הסטיגמות. היא התקיימה אמנם בבית קפה כשר למהדרין בתל אביב, אבל ארבע הנשים שהופיעו אליה, מלבד כשרות, לא הקפידו על אף מוסכמה או פוליטיקלי קורקט.

ישבתי שם שעתים, הקשבתי, ואכלתי את עצמי על כך שאין איתי מצלמה. לקח עוד זמן עד שהן הסכימו להכניס אותנו, הפעם עם מצלמות, אל הבתים שלהן, אל המפגשים והקמפיין שבעיניים חילוניות נשמע כמו דרישה אלמנטרית - לתת לנשים כמותן ייצוג ברשימות החרדיות לכנסת. עד כדי כך זה נראה לי טבעי שהייתי משוכנע שזה רק עניין של זמן, קדנציה או שתיים, ותהיה ח"כית חרדית. אבל אז יצאנו איתן לרחוב החרדי.

בשבועות האחרונים אנחנו מלווים את המסע האמיץ של אסתי שושן, רחלי איבנבוים, אסתי רידר וטלי פרקש. ארבע נשים שדורשות את המובן מאליו. אבל כשמגיעים איתם לבית שלהן במאה שערים, או לרחובות של בני ברק ואלעד, מתגלה עד כמה עוד ארוכה הדרך, כמה גבוהים המכשולים, ובעיקר, כמה אומץ צריך כדי להילחם, לעמוד בפנים גלויות ולדרוש את מה שלאשה החילונית מהצד האחר של הרחוב נראה מובן מאליו.


מחר (שני) נשדר בעובדה תיעוד מיוחד של המסע של קבוצת "לא נבחרות לא בוחרות" , כדי לגייס תמיכה ברחוב החרדי - מסע שלא יסתיים בבחירות האלה, אבל כשתשב סוף סוף חברת כנסת חרדית בין המאה ועשרים, נזכור כולנו איפה הוא התחיל.

"עובדה"- שני, 21:00