הערב בעובדה אילנה דיין מראיינת את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לראשונה מאז שהעביר את השרביט. בראיון מדבר גנץ לראשונה על הכוונות לתקוף באירן, על ההדלפות מהקבינט במהלך המלחמה בקיץ האחרון, על הסכנות שבקיפאון המדיני ועל התכניות לאזרחות.

"לפני הכל אני חייבת לספר על התהליך המרתק שעברנו יחד לצדו, ויחד איתו", מספרת הבוקר אילנה דיין לגלית גוטמן ויואב לימור, "היינו אצלו בלשכת הרמטכ"ל במוצאי שבת, יום אחרי הקרב ברפיח בו נהרגו מפקד סיירת גבעתי, רס"ן בניה שראל, הקשר שלו סמ"ר ליאל גדעוני וסגן הדר גולדין ז"ל. זה מדהים לראות היום את החומרים שצילמנו אז. רואים את ראש המטה הכללי מותש אחרי 25 ימים של לחימה אינטנסיבית ועוד 25 ימים שחיכו לו אחרי אותו לילה. התהליך שראינו בזמן הליווי הוא תהליך של השתחררות מאוד איטית. השתחררות שקורית בסופו של דבר כשאנחנו מתיישבים אצלו בבית שלושה ימים אחרי טקס חילופי הרמטכ"ל - שם הוא סוף סוף מדבר".

בני גנץ (צילום: עובדה)
צילום: תום גת | צילום: עובדה
בראיון שמשודר ערב נאומו של ראש הממשלה בקונגרס, מתייחס גנץ לכוונות של ראש הממשלה ושר הביטחון לתקוף את מתקני הגרעין באירן. לראשונה רומז גנץ כי הוא מנע תקיפה אפשרית כזו.

לפני שבועיים בדיוק, ישבה באולפן "הבוקר של קשת" רויטל, אשתו של גנץ, ונשאלה האם פניו של בעלה לפוליטיקה. לא פחות מעניין לשמוע מהי עמדתו של גנץ עצמו בנושא. "חשוב לציין שקיבלנו תשובה ושווה יהיה לראות אותה הערב", מספרת דיין.

הכתבה המלאה ב-"עובדה", הערב ב-21:00