המדד החברתי: מי הח"כים החברתיים ביותר? (צילום: רויטרס)
האם ישללו לאלתר היתרי הכניסה של "גלעד לובינג"? | צילום: רויטרס

האם הלוביסטים של חברת "גלעד לובינג" יחזרו לכנסת? בעקבות תחקיר "עובדה" ולאחר ששלל יושב ראש הכנסת, רובי ריבלין, את היתרי הכניסה הקבועים של 12 לוביסטים בחברה, נערך היום (ג') בצהריים שימוע לחברת "גלעד לובינג" שעמדה במרכז התחקיר.

ועדת ההיתרים לשדלנים, בראשותו של ריבלין, קיימה את שימוע בעל-פה במטרה להכריע האם ישללו לגמרי היתרי השדלן של עובדי החברה.

בשימוע, שנערך למעלה משעתיים, הציגה חברת "גלעד לובינג" באמצעות עורך דינה, דורי גלקסבלד, את גרסתה לעובדות המדאיגות שנראו בקורס "פרחי הלובינג" מטעם החברה. במסגרת התחקיר, תיעדה תחקירנית "עובדה" במצלמה נסתרת את השיעורים בקורס. היום בשימוע, התייחסו נציגי החברה לשיטות הפעולה שהציגו עובדיה בקורס ונדרשו להתייחס למידת הזיקה בינו ובין "גלעד לובינג" עצמה.

מסמך ההתנצלות של חברת "גלעד" (צילום: mako)
מסמך ההתנצלות של חברת "גלעד" | צילום: mako

הוועדה תכריע לאחר דיון בין חבריה  

עורך הדין גלקסבלד, ביקש מיושב ראש הכנסת לאפשר ללוביסטים בחברה לחזור לפעילותם המלאה בכנסת. החלטת הוועדה טרם התקבלה וחבריה עתידים להכריע בנושא רק לאחר דיון נפרד שיערכו.

לאחר השימוע אמר יושב ראש הכנסת ריבלין כי "הוועדה שמעה את טיעוני החברה בקשב ובפתיחות, ותגיע להכרעה מאוזנת ואחראית לאחר התייעצות ודיון בין חבריה. לא נפעל באטימות לב, כי אם בהתחשבות במכלול השיקולים, המשפטיים, הציבוריים והאחרים, המעורבים בפרשה זו". 

מלבד יו''ר הכנסת ועורך דינה של החברה, נכחו בשימוע גם שני סגניו של ריבלין, חברי הכנסת יעקב אדרי ויצחק ועקנין, החברים בועדה, יושב ראש חברת "גלעד לובינג" ומנכ"ל החברה. 

לאחר שידור התחקיר, לפני שלושה שבועות, ובעקבות ההדים שהמשיך לעורר, נפל אתר חברת הלובינג שתועדה בתחקיר. בחברה אמרו כי האתר קרס, ככל הנראה כתוצאה מעומס כניסות וכעת הוא אינו פעיל מסיבות טכניות. 

סערת הלוביסטים: סיקור מיוחד בעקבות כתבת "עובדה"