שלוש שנים אחרי ששכלה את בעלה אילן, האסטרונאוט הישראלי הראשון שנהרג באסון המעבורת, היד של רונה רעדה. זה קרה כשהיא חתמה לבנה אסף על טופס השחרור ואפשרה לו ללכת בעקבות חלומו: להפוך לטייס. ממש כמו אבא. "ילד בן 18, כל חייו חולם לטוס", היא מספרת בסרטו של בן שני. "אני כתבתי לו מכתב שאני בעצם נותנת לו את האישור לפתוח את החיים שלו, את המסלול שלו. באיזשהו שלב אנחנו חייבים לשחרר אותם". לפני שנה אסף נהרג לאחר שמטוס ה-F16 שלו התרסק בתאונת אימונים.
 
במשך חצי שנה התלווה בן למסע של רונה רמון בין אהבות חייה. "האובדן הוא חלק ממני, גם הוא עושה אותי אני, אבל הוא חלק ממני. אני עדיין אמא לשלושה ילדים, אני עדין אישה, יש לי שאיפות יש לי חלומות, אני אוהבת לרקוד, אוהבת לאכול, אוהבת לאהוב". ועכשיו היא גם מרשה לכעס שלה לצאת החוצה ומדברת על הנסיבות שהובילו לתאונה הקשה של אסף.  "כל הזמן מדברים על משפחת חיל האויר. כמשפחה אתה צריך לראות את מי בני המשפחה שלך".
בעקבות טענותיה של רונה, הסבירו גורמים בחיל האוויר שלאסף רמון, כמו ליתר הטייסים, הוקצו שעות השינה הנדרשות, ובכל זאת, בעקבות התאונה, שונו נהלים הנוגעים ליציאה לחופשה הביתה. לגבי האירוע עצמו אומרים בחיל האוויר שמדובר היה בתמרון שגרתי וסביר. צפו בסרטו המלא של בן שני מתוך עובדה.

לאתר קרן רמון

לאתר כנס החלל הבינלאומי השנתי השישי ע"ש אילן רמון

עוד בעובדה: יוסי הררי פותח הכל | הקרב על בית אורן

>> עובדה בפרקים המלאים לצפייה ישירה