תושב ירושלים שהועמד לדין בארצות הברית, באשמת ביצוע מעשי סדום בחמישה ילדים, הצליח להימלט לישראל לפני הרבה שנים. לפני שבועיים הוא שוחרר לחופשי בחסות מדינת ישראל.

בחודש שעבר קבע בית המשפט העליון שהאיש, הנאשם בפדופיליה, לא יוסגר לאמריקנים, ועכשיו אברהם מונדרוביץ מסתובב בארץ חופשי לגמרי. מונדרוביץ לא הורשע מעולם ופרקליטו, מאותה תקופה, דאז טוען בלהט שהוא חף מפשע. אבל גם משפט לא היה משום שהאיש ברח מאימת הדין.

תחקיר עובדה מביא לראשונה את עדותם של המתלוננים, וזה לא מעשה פשוט עבור חברים בקהילה שכפתה עליהם שתיקה במשך שנים. בן שני פגש אותם בניו יורק, ושמע על מה שהאיש הזה עשה להם. יגאל מוסקו יצא לרחובות ירושלים, בעקבותיו, וגם מצא אותו.

ההחלטה לשחרר את מנדרוביץ לחופשי מחזירה את מי שהכירו אותו באמריקה אחורה ועכשיו הם מגלים גם כמה רחוק היו מוכנים ללכת. מאז שנמלט לישראל, לפני למעלה מ-25 שנה, לא הוגשה נגדו אף תלונה, אבל זה לא מקל על האנשים שעדיין זוכרים אותו מהשכונה ההיא בברוקלין.

חשוב לציין שכתב האישום שהוגש נגד מונדרוביץ לא מתייחס למתלוננים שהתראיינו בכתבה, אלא לילדים אחרים שהאיש פגע בהם, לכאורה.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה לתחקיר:
הטיפול בבקשה להסגרתו של מונדרוביץ' נעשה במקצועיות וביעילות, תוך שימוש בכל הכלים המשפטיים. הפרקליטות לא נרתעה מפני הקשיים ופעלה למעצרו והסגרתו של מונדרוביץ בגין העבירות החמורות המיוחסות לו. הפרקליטות שקלה בכובד ראש אם להגיש בקשה לדיון נוסף בתיק, אולם בסופו של דבר הוחלט כי פסק הדין אינו מקים הלכה משפטית המצדיקה דיון נוסף בבית המשפט העליון.

עוד בעובדה: האם יפו בוערת | כשהאדמה רעדה | וכל כתבות העונה הנוכחית