ביום חמישי בלילה עוד צילמנו כתבה אחרת על גבול עזה. הלחימה ברצועה עדיין הייתה בשיאה ולא חשבנו שדווקא היא תביא אותנו תוך עשרים וארבע שעות לסיבאס המושלגת. "סוף העולם ימינה" קורא פיני בלילי לעיר הזו, שהפכה בארבע השנים האחרונות לבית שלו בטורקיה. לפני ארבע שנים הוא הגיע לשם. כדורגלן ישראלי, שחלם כמו כולם על קריירה אירופית. לפני שבועיים היה נראה שדווקא כשהקריירה הזו מגיעה לשיא היא עומדת להיקטע. 

 זה קרה כשגל ההפגנות ששטף את טורקיה, פרץ גם אל היציעים של מגרשי הכדורגל. בלילי סומן מיד כמטרה, אפילו אוהדי הקבוצה שלו נופפו לעברו בדגלי פלשתין מהיציע. במשחקי החוץ של הקבוצה, במקומות שבהם לאוהדים המקומיים יש הכל מלבד סימפטיה, המצב היה קשה הרבה יותר. זו הסיבה שבגללה נסענו, להצטרף למשחק חוץ כזה, לתעד מקרוב את הקרב שבתוך ומחוץ למגרש. היינו אמורים לצלם משחק גביע באיזמיר ולכולם היה ברור שהקהל המקומי לא יעבור על ההשתתפותו של שחקן ישראלי במשחק בשתיקה. 

דווקא הנוף שפגשנו שם היה מהסוג הכי שקט שיש. סיבאס מכוסה בשלג, איצטדיון הכדורגל שלה עטוף בשכבה עבה של קרח שעשרות פועלים שוברים מדי שבוע במגרפות חדות רק כדי שהשחקנים שרצים עליו בשבת יוכלו לגעת בדשא. זו עיר שהמרחק שלה מהערים הגדולות של טורקיה ניכר בה בכל פינה. כך גם סיפורו של מועדון הכדורגל המקומי סיבאספור. סיפור שעשוי מהחומרים שבונים אגדות ספורט.
עד לפני ארבע שנים הייתה סיבאספור קבוצת תחתית שקרטעה בין הליגה השלישית לשנייה. המפנה חל כשהבעלים הביאו כסף ושורה של שחקנים זרים ביניהם הישראלי פיני בלילי. גם דרכו של בלילי בטורקיה לא הצליחה עד שהגיע לסיבאספור. הוא החליף שתי קבוצות, הסתכסך עם מאמנים, ורק כאן משהו פתאום התחבר. תוך שנתיים הגיעה סיבאספור לצמרת הליגה. היום היא ממוקמת במקום הראשון בליגה הטורקית, מועמדת לזכייה באליפות ומקדימה את המועדונים הגדולים של איסטנבול, פנרבחצ'ה וגלאתסריי. לבלילי יש חלק מרכזי במקום שאליו הגיעה.


באנו לשם מתוך ציפייה לצלם את סיפור ההצלחה של בלילי, את הקונפליקט הפוליטי שמשתקף במשחק. אבל כבר בערב הראשון לשהותנו שם הוא קיבל שיחת טלפון מהמאמן שלו, שהודיע לו כי לא יכלל בסגל הקבוצה שנוסע לאיזמיר. בעלי הקבוצה הסבירו לו שהם חוששים לחייו. מהרגע הזה קיבל הסיפור תפנית חדה כשבמקום לשחק בלילי חזר איתנו לישראל. זה היה בדיוק שבוע לפני משחק העונה של סיבאספור נגד מועדון הפאר התורכי גלאתסריי. הקריירה של בלילי נראתה במשבר – אבל אז הגיעה הפסקת האש.