תקועים מאחור: רוב הישראלים לא משתמשים בדבר הכי נוח בחו"ל
אפליקציית אובר - בה ניתן להזמין מוניות, לא פועלת בארץ, והרבה ישראלים מפספסים את השימוש בה גם כשנוחתים בחו"ל. כדאי לדעת שאם אתם מחפשים הסעה מנמל התעופה או בתוך העיר, הרבה פעמים זה יהיה הפתרון הכי משתלם שיש. זה כל מה שצריך לדעת


אחד הדברים הכי מעצבנים כשנוחתים בחו"ל הוא לגלות שנהג המונית שלקח אותך למלון או בתוך העיר, עקץ אותך במחיר. הנחמה היחידה בסיפור היא שמדובר בתופעה כלל עולמית, וככל הנראה כל אחד עבר את החוויה הזו במהלך חייו.
אחת העצות הכי טובות כדי להימנע מזה, היא לקחת רכבת או אוטובוס שעולים הרבה פחות ולרוב מאוד נוחים. אפשרות נוספת, שרוב הישראלים לא מכירים או משתמשים בה, פשוט כי היא לא קיימת בארץ, היא להזמין אובר (Uber). אפליקציית הרכבים השיתופית מתנהלת למעשה כמו גט טקסי, רק שבעלי המונית הם אנשים שנרשמו לשירות וחלקם אף משתמשים ברכבם האישי. כך, הרגולציה והפיקוח הנוקשה שחלים על בעלי המוניות, לא חלים על נהגי אובר, ובכך המחיר אותו הם גובים נמוך בעד 50 אחוזים.
ב-2017 אובר קיבלה צו מניעה לפעול בארץ, בגלל לחצים של נהגי וחברות המוניות. בעקבות כך, ישראלים רבים פחות מכירים את האפשרות ואין להם את האפליקצייה על הטלפון הסלולרי. לכן, לפני נסיעה לחו"ל, מומלץ להוריד את האפליקצייה לאנדרואיד או לאייפון ולאחר הנחיתה לבדוק ישר אם יש אובר זמין מנמל התעופה או בתוך העיר.
חשוב לדעת! כמובן שלא הכל ורוד באובר. התלונות על השיטה טוענות שבגלל שאין פיקוח, הרבה פעמים לא ניתן להיות בטוחים מי הנהג שלך והאם מדובר במישהו מפוקפק, דבר שעל הנייר אמור להימנע כשאתה נוסע במונית "רגילה". מצד שני, חשוב לציין שמדובר בפלטפורמה שעובדת נהדר בכל העולם ואנשים רבים עושים בה שימוש.
אובר קיימת בכ-80 מדינות מסביב לעולם ובמאות ערים. כאמור, ישראל היא לא אחת המדינות הללו.