mako
פרסומת

לא מה שחשבתם: ככה נראה קרוז למבוגרים בלבד מבפנים

חברת Virgin Voyages מציעה שיט למבוגרים בלבד: בלי בידור לכל המשפחה, בלי פסטה לבנה ושניצלונים ובעיקר בלי צעקות ורעש. Two Flying Boys ניסו את הקונספט וגילו שהפלגה שמשלבת שיחות של גדולים, מוזיקה של דור ה-MTV, אוכל של גדולים והופעות יותר נועזות, משדרגות מאוד את החוייה. ממליצים לכם

Two Flying Boys
Two Flying Boys
mako
פורסם: | עודכן:
מיקונוס
צילום: Two Flying Boys
הקישור הועתק

באחת מפינות הטלוויזיה שלנו, בעיצומו של החופש הגדול שעבר, הדלקנו פנס בקצה המנהרה להורים והצענו חופשות אולטימטיביות למבוגרים בלבד ליום שאחרי ה-1 בספטמבר. חופשות שאין בהן אף אחד מתחת לגיל חוקי כדי להפריע לאנשים, שהשאירו את ילדיהם מאחור, ליהנות מחופשה אמיתית מבלי שילדיהם של אנשים אחרים יפריעו להם לעשות את זה כמו שצריך. אחד מהאייטמים עסק בחברת שייט, שאינה מוכרת לישראלים, ועושה בדיוק את זה.

לפני שבועיים קרו שני דברים: הילדים שלנו נסעו לבקר את הסבים בחו"ל ואחד משנינו (יהודה) השתחרר משירות מילואים אותו החל בשבעה באוקטובר. שני המאורעות חייבו "טיול אחרי צבא" ששילב את הפשע המושלם – חופשה בלי ילדים בשיאו של החופש הגדול. זכרנו את האייטם על הקרוז והוא נשמע כמו כל מה שאנחנו צריכים.

Ahoy Sailor

חברת השייט Virgin Voyages - מגניבה לא פחות מאחותה, חברת התעופה Virgin Atlantic - מבטיחה הרבה יותר מקרוזים שפשוט אין בהם ילדים (מגיל 18 ומעלה), אלא לוקחת את הקונספט כמה צעדים קדימה ומייצרת לונה פארק למבוגרים.

האונייה
צילום: באדיבות וירג'ין

האונייה
צילום: באדיבות וירג'ין
פרסומת

מסעדת ווייק
צילום: Two Flying Boys

קודקודי החברה שאלו עצמם ואחרים מה מבוגרים אוהבים לעשות כשהם בלי הילדים ויצאו למשימה כדי לייצר ספינה עם כל התשובות. מרגע שתעלו על הסיפון יברכו אתכם ב-Ahoy Sailor ותבינו שהכללים משתנים: בשלב ראשון, מפס הקול של החיים נמחקים קולות-צעקות-בכי-ריבים של הילדים. תוך כמה שעות אפשר לחזור לשמוע את עצמנו חושבים, אפשר לשבת בג'קוזי המים החמימים בלב הים ולהזמין קוקטייל (ביחיד או רבים) שיגיע עם מלצר מחייך ולנהל שיחה אמיתית מתחילתה עד סופה בלי קריאות ביניים של הקטנים (שמשום מה העובדה שאנשים אחרים מדברים מעולם לא עוצרת אותם להתחיל שיחה חדשה על בוב הבנאי).

מסעדות עם שפים של מישלן כלולות במחיר

אבל זו רק ההתחלה. אם זוגות אוהבים לצאת למסעדה יוקרתית כדי לבלות זמן איכות וליהנות מאוכל שלא כולל פסטה "בלי כלום", צ'יפס ופיצה וצוות מנקים כדי לאסוף את כל מה שנותר ממנה, אז בואו נהפוך כל ערב על הסיפון לכזה. אמנם יש בופה פעיל 24/7 כמו ביתר הקרוזים ה"רגילים" אבל מדי ערב ניתן לאכול באחת מעשר המסעדות המצוינות ללא תשלום נוסף וליהנות מחוויה כזו.

פרסומת

מסעדת ה-Wake למשל היא טוויסט מודרני לבית סטייק קלאסי בעיצוב ניו יורקי יוקרתי שמציע נתחים משובחים לצד מנות דגים; ה-Test Kitchen לעומתו מעוצב כמעבדה ומגישה מנות חדשניות, ניסיוניות ובריאותיות. מנת בשר הצבי עם פירה סלק, אוכמניות כבושות וענפי שוקולד נשמעה לאוזן כמו שילוב מוזר מדי' אבל החך לא הסכים והתענג ממש. אגב, על התפריט של שתי המסעדות אמונים שפים עם כוכבי מישלן. לצד מסעדות "פלצניות" שכאלה יש גם שפע מסעדות בגובה העיניים כמו הגריל הקוריאני Gunbae או Pink Agave המקסיקנית שהיתה לנו טעימה מאוד. באופן כללי, המזנונים הפתוחים במהלך כל היום מותאמים למבוגרים ומציעים מנות כמו פוקה בול עם טונה טרייה, סלטים בהרכבה אישית או מֶזה ים תיכוני, מה שהופך גם את החוויה הקולינרית לכזו שלא צריך לפצות עליה אחרי החופשה בקילומטרים רבים של ריצה.

מסעדה
צילום: Two Flying Boys

ואם כבר מדברים על ספורט, אז באונייה יש שפע פעילויות ספורטיביות חינמיות המותאמות גן כן למבוגרים – מעבר למכון כושר עם נוף לים, מתקיימים מדי יום שיעורי פילאטיס, יוגה, בוט קמפס ואפילו באנג'י.

מסיבת פיג'מות לצד שלווה אקסקלוסיבית

כמו האוכל והספורט, גם הבידור על האונייה עבר התאמה. תשכחו מהמושג "לכל המשפחה" ותחליפו אותו בתוכן בלי צנזורה. המופעים לא מתנצלים, לא חסודים ולא מהססים לשלב בדיחות "מלוכלכות", הומור שחור, מופעי קברט ודראג קווינס בלי חשבון. לצד כל אלה בוירג'ין זוכרים שבעבר של כל אחד מאיתנו יש תקופה בה היה חיית מסיבות ודואגים לשחרר אותה מהכלוב מלא הנפטלין – ממסיבת פיג'מות (שבה כולם כולל כולם באמת הגיעו עם בבגדי לילה) בערב הראשון, ועד לאירוע הדגל – Scarlet Night בו האורחים מתבקשים ללבוש אדום, האונייה כולה נצבעת אדום והופכת לזירה אימרסיבית של משחקים ומופעי ריקודים, מוסיקה, תיאטרון ומשחקים פופ-אפיים בכל פינה על הסיפון. את הלילה חותמת מסיבת ענק שמחה מבית היוצר של המופע הניו יורקי המצליח Sleep No More, שמתחילה בסיפון וממשיכה אל תוך מי הבריכה והלילה.

פרסומת
הופעה
צילום: Two Flying Boys

הופעה
צילום: Two Flying Boys

יחד עם זאת, לוירג'ן ברור שלמבוגרים יש גם צורך בשקט אמיתי ולכן לצד כל "הפארטיה" הזו של המסיבות והמוסיקה לצד הבריכה (שגם היא מותאמת לדור ה-MTV) יש שפע מתחמים אקסקלוסיביים באווירה לאונג'ית ומעוצבת כדי למצוא אותו ודרכו אולי להשיג גם קצת שקט פנימי לקחת חזרה הביתה, לפחות לזמן מה.

פרסומת

הורדנו נקודה על שירות דיגיטלי (מדי)

מה פחות עובד בהפלגה? השירות. דווקא כאן השאירו את העולם בדור המסכים: בעוד בחדר יש טאבלט ששולט היטב בתאורה שניתן לשנות לפי הצורך (מכחלחל מרגיע ועד אדמדם חושני), בווילונות, בטלוויזיה ובכל היתר, האפליקציה, שמחליפה את השירות האנושי, עובדת פחות טוב. רוב התקשורת עם צוות השירות – שירות לקוחות, מסעדות, בידור ואטרקציות – מתבצע באמצעות אפליקציה ייעודית. מעבר לעובדה שלעיתים נוח לדבר עם גורם אנושי עם שם ופנים, הצוות לא עמד במשימה לתת מענה יעיל ברמה הנדרשת באמצעות האפליקציה וחבל שכך. אגב, ה-Wi-Fi באונייה כלול במחיר הקרוז, בשונה ממרבית חברות הקרוזים שגובות מחירים מופקעים על השירות בנפרד (כ-16 דולרים ליום למכשיר אחד).

בוא אלינו לים

עם לא מעט חששות, לראשונה בחיינו יצאנו לקרוז העולה על שבוע והזמנו עשרה ימי שייט שעבר בסנטוריני, בודרום (בה לא ירדנו), מיקונוס, קורפו, קרואטיה ומונטנגרו. נאמר מראש – הפורמט לא מתאים למי שמחפש טיול עומק והיכרות תרבותית אמיתית עם היעד. היעד המרכזי הוא הקרוז עצמו. במרבית הימים האונייה עוברת בלילות מיעד אחד לאחר, כך שבכל בוקר תתעוררו בנמל חדש ותוכלו לבלות בו עד שעות הערב המוקדמות. המשמעות – טיולי יום קצרים ובלתי מחייבים – טאץ'-אנד-גו סטייל. אנחנו גיוונו בין ביץ' קלאבים באיים בהם כבר ביקרנו כמו סנטוריני וקורפו, לבין טיול אופניים בעמק היין קונבלה הסמוך לדוברובניק שבקרואטיה ועד לחקירת העיר העתיקה והיפה של קוטור במונטנגרו וטיפוס הר הלובצ'ן ברכבל עוצר הנשימה. כל יום לפי החשק המשתנה.

סנטוריני
צילום: Two Flying Boys
פרסומת

לוירג'ין שלוש אוניות המפליגות ליעדים שונים כמו הקריביים, אגן הים התיכון, אירופה, ניו אינגלנד בצפון אמריקה והחל מחודש הבא - אונייה רביעית שתחל לפעול בחוף המערבי של יבשת אמריקה מלוס אנגל'ס ועד אלסקה.

כמה עולה כל הטוב הזה?

נתחיל ונאמר – המיתוג והתמחור של וירג'ין מעט גבוה יותר ממקבילותיה המוכרות לנו (כמו רויאל קריביין ו-NCL המתומחרות מעט נמוך יותר או MSC שלרוב זולה מכולן). אנחנו שילמנו על קרוז של עשרה ימים 5,400 דולרים לחדר עם מרפסת. המחירים משתנים כמובן לפי העונה, היעדים ועוד.

מודל התמחור של וירג'ן שונה משל מרבית חברות הקרוזים המוכרות: כאן משלמים את מחיר הקרוז והכל כלול בו ללא תוספות (למעט אלכוהול). למשל: בעוד החברות האחרות מחייבות כברירת מחדל בתשלום טיפים לנותני השירות של כ-20 דולרים ליום לאדם ובדמי שירות של 18 אחוזים על כל רכישה באוניה, בוירגין – אין תשלום כזה. בנוסף, בעוד שברוב החברות אם תרצו לאכול במסעדה מעבר לחדר האוכל או לבופה תצטרכו להוסיף סכום שנע בין 30-110 דולרים לאדם, בוירגין כל המסעדות כלולות במחיר ולכם נותר רק להזמין מקום לכל ערב. יחד עם ה-Wi-Fi שהזכרנו קודם לכן, וירג'ין נשארת יקרה יותר אך במעט. לטעמנו, הערך שהיא נותנת שווה את זה. 

פרסומת
ערב סקרלט
צילום: Two Flying Boys

 

בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys
 ב
,