לפני כעשרה חודשים רכשה רחל (שם בדוי) ממרכז הארץ כרטיסי טיסה מנתב"ג ובחזרה במטרה לצאת לחופשה של שלושה ימים באילת. את החופשה שלה ניצלה רחל לשופינג והיא רכשה לעצמה בגדים, מוצרי איפור וקוסמטיקה שונים, וכן מטען חדש לטלפון הסלולרי שלה.

לדבריה, את כל הקניות שערכה ברחבי העיר היא הכניסה למזוודות בשקיות, אך כאשר המטוס נחת בנתב"ג מתברר שהמזוודה נעלמה כלא הייתה. כל הניסיונות לאתר את המזוודה עלו בתוהו ובלית ברירה הנוסעת הגישה תביעה נגד ישראייר לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. היא תבעה פיצוי על הקניות שעשתה ואבדו עם המזוודה וכן בגין עוגמת נפש. "כל הקניות שעשיתי באילת נעלמו עם המזוודה", טענה הנוסעת.

ישראייר (צילום: Lukas Wunderlich, shutterstock)
ישראייר תשלם פיצויים לנוסעת על אובדן המזוודה | צילום: Lukas Wunderlich, shutterstock

רחל צירפה לכתב התביעה קבלות המעידות על הקניות שעשתה בסכום כולל של 2,650 שקל, וחברת ישראייר לא הכחישה את אובדן המזוודה.

הרשם שדן בתביעה קבע כי בעקבות המזוודה והמוצרים שרכשה התובעת נגרמה לה עוגמת נפש ופגיעה בהנאה. בשל כך נקבע כי החברה תפצה את הנוסעת בסכום של 4,215 שקל הכוללים בין השאר 1,200 שקל בגין עוגמת נפש, 400 שקל הוצאות משפט וכל השאר סכום הקניות של המוצרים שהיו במזוודה שנעלמה.