י', תושב תל אביב, הזמין לפני כעשרה חודשים נופש משפחתי לשבוע הכולל חמישה חדרים במלון בכרתים, עבור 16 בני משפחה. את ההזמנה עשה באמצעות חברת הנסיעות ג'נסיס טורס והוא שילם על כך סכום של 90 אלף שקלים כולל טיסות ובית מלון.

לדבריו, היה חשוב, לו וזה מה שהוסכם, שכל בני המשפחה יהיו במלון אחד. לטענתו, כאשר הגיעו למלון התברר להם שהם לא יוכלו לשהות ביחד ופיצלו אותם לשני בתי מלון סמוכים אחד לשני שאין בניהם גישה ישירה. "הסיכום היה שנבלה כולנו כמשפחה במלון אחד ואז כשהגענו גילינו לתדהמתנו שפיצלו אותנו לשני בתי מלון. כל המטרה של החופשה הייתה שנבלה ביחד ולחגוג ביחד אירועים משפחתיים, ולא יכולנו לעשות זאת", הסביר י'.

י', פנה לחברת הנסיעות ונציגיה הודו בפניו שעקב טעות אנוש בני המשפחה פוצלו לשני בתי מלון שונים. "הכניסה לבתי המלון לא הייתה חופשית. מצאנו את עצמנו מפוצלים בשני בתי מלון שהכניסה אליהם אינה חופשית וגם לא חולקים אותם מסעדות ובריכות, קבל י'. "המלון השני היה פחות יוקרתי וטוב מזה שהזמנו והיו בו פחות מתקנים".

כשחזרו לארץ, י' הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. הוא דרש פיצוי של 34 אלף שקל.

החברה הגישה כתב הגנה בו הודתה שאכן קרתה טעות אנוש של נציגת החברה. יחד עם זאת, החברה טענה שהמלון השני הוא גם יוקרתי, ברמה של חמישה כוכבים וכי סכום התביעה בגין אובדן הנאה ועוגמת נפש הוא מוגזם.

הרשמת הבכירה שדנה בתביעה החליטה לקבל אותה ופסקה שהחברה תפצה את בני המשפחה בסכום של 16,500 שקלים. הרשמת ציינה בפסק הדין כי החברה לא עמדה בהסכם עם י' ולכן היא אחראית לעוגמת הנפש שנגרמו לבני המשפחה ולכן עליה לפצות אותם.