mako
פרסומת

"איך תיק נשרף בבטן המטוס?": נוסעת טוענת שחזרה לישראל וגילתה שהמטען שלה נהרס – ואיש לא נותן תשובות

בטיסת חזור מבולגריה גילתה נוסעת ישראלית שתיקה נשרף עם תכולתו בשווי אלפי שקלים. "איך תיק מגיע במצב כזה? לא קרוע, לא שבור, פשוט שרוף עם ריח של שריפה". למרות פניות חוזרות, לא ניתנו לה הסברים והגורמים מתנערים מאחריות. ישראייר מסרה כי "כבודת הנוסעים מטופלת על ידי עובדי רשות שדות התעופה בלבד"

אסף וקנין
פורסם:
תיק שרוף טיסה
צילום: פרטי
הקישור הועתק

טיול זוגי לבורגס הסתיים ברגע אחד באירוע חריג ומעורר דאגה: לינוי, צעירה מקריית מוצקין, טוענת כי תיק ששלחה לבטן המטוס בטיסת חזור לישראל עלה באש, וכי תכולתו, שכללה פריטים יקרי ערך, נשרפה. לדבריה, עד כה לא התקבל כל הסבר מהגורמים הרלוונטיים, והיא נותרה עם נזק לרכוש בשווי אלפי שקלים.

המקרה התרחש בתחילת השבוע לאחר שלינוי ובן זוגה סיימו את חופשתם בבולגריה, ובנמל התעופה בבורגס שלחו השניים שתי יחידות כבודה: מזוודה רגילה ותיק ספורט, שבתוכו אוחסנו כביסה מלוכלכת, חולצות ממותגים, זוג נעליים חדשות שנרכשו בחו"ל ופריטים נוספים. כבר עם הנחיתה בנתב"ג, הבחינו כי תיק הספורט הגיע כשהוא חרוך. "זה דבר שמעולם לא קרה לי", מספרת לינוי בשיחה עם mako. "אני טסה שלוש פעמים בשנה ומעולם לא חוויתי מקרה דומה. חוץ מלהיות בהלם לא ידענו איך להגיב. איך תיק מגיע במצב כזה? לא קרוע, לא שבור פשוט שרוף, עם ריח של שריפה".



לדבריה, מיד לאחר שהבחינו בנזק, פנו לדלפק השירות של ישראייר בנמל התעופה, שם נמסר להם שהמקרה יועבר לבדיקה. מספר ימים לאחר מכן יצרו עמם קשר והציעו תיק חלופי כפיצוי אך לינוי סירבה להצעה. "אני לא מעוניינת בפיצוי על התיק השרוף, אלא על הפריטים היקרים שהיו בתוכו", היא אומרת. "נכון לעכשיו אף אחד לא סיפק לנו הסבר מה קרה ואף גורם לא לוקח אחריות".

פרסומת

לינוי תיארה את השתלשלות האירועים גם בפוסט ברשתות החברתיות, שאליו צירפה סרטון המתעד את התיק השרוף. היא סיפרה כי רכשה את כרטיסי הטיסה דרך סוכנות נסיעות, ולדבריה המחיר ששילמה עבור החבילה לא היה זול, ולכן הופתעה מהיחס ומהתוצאה. בפוסט שכתבה ציינה: "שלחנו תיק עם פריטים יקרי ערך, כולל נעליים חדשות שנרכשו בפוט לוקר, בשווי של כרטיס טיסה. כשנחתנו, חיכה לנו תיק שרוף לחלוטין. אני לא מבינה איך דבר כזה עובר לסדר היום. מעל 300 נוסעים היו על המטוס וזה יכול היה להיגמר אחרת".

נעלה שרופה טיסה
גם הנעליים החדשות נשרפו בטיסה | צילום: פרטי
תיק ספורט שרוף טיסה
כבר מהמסוע הבחינו בני הזוג שהתיק נשרף | צילום: פרטי
חולצה שרופה טיסה
גם הבגדים שהיו בתוך התיק נשרפו | צילום: פרטי
פרסומת

לטענתה, גם ניסיונות ליצור קשר עם סוכנות הנסיעות לא צלחו: "לא עונים, לא במייל ולא בטלפון. אין שירות לקוחות ואין עם מי לדבר". לדבריה, הפנייה למוקד שירות הלקוחות של ישראייר גם היא הסתיימה בהפניה חזרה לסוכנות. "זה נגמר במקרה הזה בנזק לרכוש בשווי של 4,000 שקל", כתבה, "אבל מדובר לא רק על כסף. איך תיק נדלק ונשרף בבטן המטוס ואף אחד לא בודק? אני רוצה תשובות והסברים איך דבר כזה קורה, מדובר בחיי אדם. פשוט בושה והזיה". נכון לרגע זה, לא התקבל הסבר ברור מהחברות המעורבות, ולא ידוע אם השריפה התרחשה בבולגריה במהלך ההעמסה, בטיסה עצמה או בפריקה בישראל.

תגובת חברת ישראייר: "כבודת הנוסעים מטופלת בארץ ובעולם על ידי עובדי רשות שדות התעופה בלבד, ולא על ידי ישראייר. לכן לעיתים עלולות להתרחש תקלות שאינן בשליטתנו. אנו מבינים את עוגמת הנפש שנגרמת במקרים כאלה, אך חשוב להדגיש כי לפי החוק הבין-לאומי והישראלי אחריות חברות התעופה מוגבלת ואינה כוללת חפצים יקרי ערך או חפצים שבירים".