זה לא חדש שבאתרי האינטרנט של בתי מלון התמונות תמיד נראות שונה ממה שמקבלים במציאות - אך נראה שמה שקרה לרוג'ר לוק (Roger Luke) מבריטניה, הוא שיא חדש של התופעה. 

לפני כחודש רוג'ר הזמין לילה במלון בשם פרמייר אין ווטרפרונט בסוונזי, אנגליה, בחדר שהיה אמור להיות עם נוף לים. כשהגיע למקום גילה שמה שמחכה לו מחוץ לחלון הוא יריעות שעוטפות את כל המקום, שהפך לאתר בנייה. "כל מה שראיתי היה אתר בנייה בלי טיפה של נוף", הוא טען.

"באתר המלון היה כתוב: 'האורחים יכולים ליהנות מתצפית על המרינה, הים והגבעות שמסביב'. כשהגעתי הייתי בטוח שטעיתי והגעתי למקום הלא נכון והתקשרתי למלון, אך שם אמרו לי שלמרות השיפוץ המלון פתוח לאורחים". רוג'ר מוסיף: "כשנכנסתי לחדר גיליתי שהוא חשוך לגמרי כי היריעות חוסמות את כל האור מבחוץ." 

מלון פרמייר אין בשיפוצים. עובד כרגיל (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך

"מה שהכי מעצבן זה שהם מטעים אנשים באופן בוטה", אומר רוג'ר. "באתר המלון מצוין שיש במלון כרגע ראות מוגבלת, אך בפועל לא היה במלון ראות בכלל". לאחר התלונה של רוג'ר נוספה באתר הבהרה יותר ברורה על כך שהמלון נמצא כרגע בשיפוצים. 

מרשת פרמייר אין נמסר: "המלון שלנו בסוונסי עובר שיפוץ מסיבי ובאתר שלנו מצוין באופן ברור לכל מי שמזמין - שבתאריכים שהוא מגיע להתארח יש עבודות, כך שיש לו את היכולת לקבל החלטה לפני שהם מגיעים. יחד עם זאת, אנחנו תמיד שמחים לקבל משוב ובעקבות כך שינינו את ההבהרה באתר". 

מה לעשות במקרה בו התמונות לא נראות כמו במציאות?

במצב של אי התאמה בין מה שהובטח לכם לבין מה שקיבלתם, יש לנקוט במספר צעדים: לצלם את המקום והליקויים שבו, לפנות לבעל המלון ולהפנות את תשומת ליבו לליקויים (גם אם ברור לכם שלא ניתן לתקנם מיד יש לתת לו את האופציה לעשו זאת) ולתעד את הפנייה שלכם אליו. כל אלה יעזרו לכם במקרה שתפנו לבקש פיצוי כספי, או תפנו לערכאות משפטיות.