mako
פרסומת

יסתבכו? 1,500 דיילות רוסיות הודיעו בבת אחת שהן חולות

אלפי דיילות של חברת התעופה אירופלוט, החברה הלאומית והגדולה של רוסיה, הודיעו באופן פתאומי שהן חולות ולא התייצבו לטיסותיהן בסוף השבוע האחרון. הסיבה לצעד היא כנראה התנאים הגרועים שהן מקבלות. הרשויות ברוסיה דורשות הסברים ופרקליטות המדינה מבקשת מהחברה להעביר לה רשימה של הצוותים והטיסות שעוכבו או בוטלו

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם: | עודכן:
אירופלוט
צילום: shutterstock
הקישור הועתק

למרות הסנקציות שהוטלו בגלל המלחמה באוקראינה, אירופלוט, חברת התעופה הלאומית והגדולה ברוסיה, מצליחה לשמור על פעילות רציפה בצורה מפתיעה. מחסור בחלקים מהמערב או מחסור בתמיכה טכנית לא הצליחו לפגוע בחברת התעופה עד כה, אבל כעת הצוותים של החברה הם אלה שגורמים לבעיות החמורות ביותר.

סוף השבוע האחרון יירשם כנראה כאחד הקשים בתולדות החברה, עם 1,500 עובדים שהודיעו בבת אחת שהם יוצאים לחופשת מחלה בשבת. אלה כללו בעיקר דיילות ועמיתיהן, כפי שציין פורטל התעופה המפורסם Aerotelegraph. ההשלכות הורגשו בכל המדינה, כשבנמל התעופה שרמטייבו שליד מוסקווה לבדו עוכבו יותר מ-330 טיסות, חלקן לזמן ממושך, כשביום ראשון עוכבו כמעט 200 טיסות.

נוסעים מטוב אירופלוט רוסיה
אלפי נוסעים עוכבו וחלקם כבר ישבו במטוסים | צילום: Dmitriy Simakov, shutterstock
פרסומת

הרשויות הרוסיות פותחות בחקירה

העומס על הצוות שנותר היה גדול, כשהצוותים נלקחו ישירות למטוסים הבאים לאחר הנחיתה, ללא כל הנחיות, עם פחות דיילות מהסטנדרט הדרוש ובמקרים מסוימים גם בלי שהן יודעות מהו היעד. המצב היה עד כדי כך גרוע שאלפי נוסעים ישבו במושביהם אך לא יכלו להמריא עקב מחסור בצוותים.

השאלה המתבקשת היא כיצד אלפי עובדים חלו באופן מפתיע בבת אחת? הסיבה לחופשת המחלה ההמונית היא ככל הנראה תנאי העבודה הנוכחיים באירופלוט. לוחות הזמנים של הטיסות קובעים שהצוותים נמצאים באוויר 110 שעות במקום 90 שעות בחודש. בזמנם הפנוי הם נדרשים להשתתף בקורסי הכשרה טכניים שאינם נכללים בשעות העבודה.

אירופלוט רוסיה נוסעים
הרשויות ברוסיה פתחו בחקירת האירוע | צילום: Alex Gensher, shutterstock
פרסומת

כעת, ככל הנראה, הצעד הזה משך גם את תשומת הלב של השלטונות הרוסיים. פרקליטות המדינה הורתה לפתוח בחקירה של חברת התעופה, והרשויות מבקשות לקבל רשימה של כל הטיסות בשלושת הימים האחרונים, הכוללת את הסיבה לעיכובים, פרטי ומספר הצוותים הספציפי בטיסות. זה לא נגמר שם מכיוון שאירופלוט נדרשת לספק מסמכים המסדירים את מספר צוות תא הנוסעים לטיסה, את לוח הזמנים של העבודה של כל עובד בחודש האחרון, לוחות זמנים לחודש יוני, תוכניות חופשה והזמנות – וכן את תשלום השעות הנוספות של צוותי הדיילות עבור 2023 ו-2024.