mako
פרסומת

הקץ לעומס בלשכות? כך תנפיקו דרכון או תעודת זהות בתור מהיר

רשות האוכלוסין וההגירה השיקה 82 עמדות שירות עצמי חדשות ב-26 לשכות ברחבי הארץ, שיאפשרו לאזרחים להנפיק דרכון או תעודת זהות ביומטריים באופן עצמאי וללא צורך בנציג. המהלך צפוי להקל משמעותית על העומס בלשכות, עם תוספת של כ-2,500 תורים ביום וזמינות מהירה במיוחד, לעיתים כבר מהיום למחר

דניאל ארזי
פורסם:
תור עמדת דרכונים נתב"ג
צילום: ChameleonsEye, shutterstock
הקישור הועתק

רשות האוכלוסין וההגירה החלה בפריסה רחבה של עמדות שירות עצמי, שיאפשרו לציבור להנפיק דרכון או תעודת זהות ביומטריים באופן עצמאי, ללא צורך בקבלת שירות מנציג. בשלב הראשון נפתחו 82 עמדות שירות ב-26 לשכות של מינהל האוכלוסין ברחבי הארץ. העמדות זמינות לציבור בתיאום מראש בלבד, באמצעות מערכת זימון תורים ייעודית.

איך זה עובד?

בעת קביעת תור באתר רשות האוכלוסין, מתבצעת בדיקת זכאות אוטומטית לשירות בעמדה עצמאית. אם המבקש נמצא זכאי, ניתן לבחור תור לעמדה או, לחלופין, לפגישה עם נציג. המערכת מבצעת אימות פרטים, מאפשרת צילום, לקיחת טביעות אצבע ומילוי הטפסים הנדרשים, והכול באופן עצמאי, ללא צורך במפגש פרונטלי.

מכונות אוטומטיות להוצאת דרכונים
העמדות החדשות קלות ומהירות | צילום: אגף דוברות תקשורת והסברה רשות האוכלוסין ההגירה

פרסומת

מה היתרונות של המערכת החדשה?

לפי נתוני הרשות, כ-35 אלף איש כבר קבעו תור לעמדות, וכ-25 אלף השתמשו בהן בפועל בשבועות האחרונים. ברשות מעריכים כי השירות החדש יאפשר תוספת של כ-2,500 תורים ביום, ובכך יפחית את העומס בלשכות הרגילות. לשם כך, הוקצה מערך תורים נפרד לעמדות, שאינו פוגע בזמינות התורים לנציגים.

זמינות וזמני המתנה

לפי רשות האוכלוסין, תורים לעמדות זמינים לעיתים אף מהיום למחר, ובממוצע עד שלושה שבועות קדימה. מדובר בזמינות גבוהה ביחס ללשכות שבהן עומס התורים גבוה במיוחד.

חשוב לדעת:

  • השירות בעמדות אינו מתאים לכל אחד. יש לבצע בדיקת זכאות דרך מערכת זימון התורים.
  • תהליך ההנפקה בעמדות כולל את כל שלבי הבקשה, כולל צילום ומתן מידע ביומטרי.
  • יש להגיע לעמדה עם אמצעי זיהוי תקף, בהתאם להנחיות המופיעות באתר רשות האוכלוסין.

מנכ"ל רשות האוכלוסין, חיים יפרח, מסר כי מדובר במהלך שמטרתו לייעל את השירות לציבור ולצמצם את התלות בנציגים: "העמדות החדשות מהוות תהליך מלא עצמאי, מקצה לקצה. זהו צעד נוסף בהנגשת השירותים לאזרחים".

ראש מינהל האוכלוסין, יואל ליפוביצקי, הוסיף כי: "82 עמדות פועלות כיום ב-26 לשכות, וכבר מעל 25 אלף לקוחות קיבלו בהן שירות. מדובר בבשורה אמיתית מבחינת זמינות ונוחות".